Wat is er nieuw

Verhuizing van 2 aquaria hoe aanpakken, tips

• Onderwerp starter Onderwerp starter Alexia
  • Startdatum Startdatum
A

Alexia

Guest
hallo

ik wil graag mijn aquaria verhuizen binnen het dorp.
het betreft juwel rio 240 en een meterbak. het zijn gezelschap bakken. en zitten niet heel veel vissen in, voornamelijk garnalen corydorassen en ansitrissen.
ik ben van plan het water en filter zo veel mogelijk te behouden. helaas heb ik zonet de stip geconstateerd. ik wil de bak verhuizen omdat ik er nu niet veel voor zorg, maar het is wel mijn passie en daarom wil ik hem bij me hebben.

mijn vraag aan jullie is waar moet ik voor uitkijken, op letten en hoe moet ik nou met de stip om gaan (ik weet behandelen) maar moet ik nu juist wel het water mee nemen of niet.

wat zijn julie adviezen ideee?

groetjes Alexia

voor indruk bak zie mijn fotoblog

Kan je je bakken nog een tijdje laten staan?
de vissen zijn nu al niet gezond(witte stip)en dan komt daar de verhuis nog eens bij, ik vrees dat je op deze manier veel uitval ga krijgen van zowel de stress als de witte stip.

Indien mogelijk dan de bak laten staan, de ziekte bij de vissen genezen en ze even een adempauze van enkele weken geven, nadien verhuizen.

Indien niet mogelijk, 50% van je aquariumwater meenemen, deze met 50% kraantjeswater aanvullen en zo snel mogelijk met de medicatie beginnen.

dit is mijn plan:
53= nieuwe bestemming
100= meterbak
240= juwel rio 240

OveHym_IvC_swR8Ih0FGSyS-jh1V7rRl.jpeg

en met de stip kan dus nog wel behandeld worden, maar ik wil eigenlijk zo spoedig mogelijk met de plannen beginnen, want zoals het nu is wordt het aquarium alleen maar slechter.

de meeste vissen zitten in 240

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan