Verkrijgbaarheid Microwormen,azijnaaltjes.


V

visstisck

Guest
Zelf ben ik al meerdere keren tegen het 'probleem' aangelopen dat voor sommige jonge vissen de artemia nauplien nog een maatje te groot zijn.
Voor deze vissen kunnen bv.Microwormen, azijnaaltjes en Bananenwormen een uitkomst bieden.

Het voordeel is dat je van zo'n 'entportie' zeker zo'n 2 maanden gebruik kunt maken. En het blijft langer in leven dan artemia nauplien.

Alleen de verkrijgbaarheid vind ik een nadeel.In de winkels hebben ze het vaak niet.Ook via internet is het goed zoeken.

Ik heb wel een adres gevonden waar je het nu kunt halen:http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-toebehoren/vissen-aquariumvissen/m896568028-zelf-levend-voer-voor-jonge-vis-kweken.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

Hebben jullie nog adressen waar je dergelijk voer kunt kopen?
 
Is de gekweekte artemia te groot??
De Betta jongen staan bekend als erg klein, maar die eten het probleemloos.
Welke jongen hebben er dan moeite mee??
 
Zou daar dan Infusorie-en voor kweken.
Kleiner kan niet.

Infusori�nkweek op grootvaders wijze - De Siervis



www.desiervis.be/artikels/22-algemene-a ... orienkweek



Infusori�n zijn gewoon in het water levende ��ncellige microscopische diertjes, ... Gelukkig is het eenvoudiger ze zelf te kweken op het ogenblik dat je denkt er ...
 
Mooie link Bertus, deze kon ik ook nog niet.

Ik heb zelf een tijdje azijnaaltjes gekweekt maar voer ook altijd meteen artemia. Wat ook kan en puur voor het begin Is liquifry. Planten in je bak zijn dan wel nodig ;)
 
Er is een forumlid die het wel eens aanbood, Timvdlinden geloof ik. Ik weet niet of hij nog actief is, hij heeft al een lange tijd geen bericht meer geplaatst.
 
Iedereen bedankt voor de tips.

jessicapilon zei:
Is de gekweekte artemia te groot??
De Betta jongen staan bekend als erg klein, maar die eten het probleemloos.
Welke jongen hebben er dan moeite mee??

Pasgeboren ramirezi's konden de artemia niet aan, waren nog te groot. Ook de jongen van de altispinosus zijn heeel klein.
 
Ikzelf heb daar dus geen problemen mee gehad en dat komt omdat ikzelf de kleinste artemia voet die er is. Ook mijn ramirezi ukken aten deze gewoon en het nest Is er dan ook snel mee groot geworden.
 
Ja je schijnt verschillende soorten artemia's te hebben. Het formaat verschilt daarin.
Waarschijnlijk heb ik de grotere nauplien.

Nou ben ik wel benieuwd, welke artemia nauplien had jij?
 
Ludger zei:
Er is een forumlid die het wel eens aanbood, Timvdlinden geloof ik. Ik weet niet of hij nog actief is, hij heeft al een lange tijd geen bericht meer geplaatst.

Volgens mij is Tim ermee gestopt (met het leveren van levend voer).
 
He dank je, die heb ik inmiddels besteld.:D
 

Terug
Bovenaan