Verkrijgbaarheid van Kilivissen


M

mss

Guest
Hallo,

Wil een speciaa aquariumpje inrichten 60 cm, voor eventueel een leuke aparte Kili soort.

Enkel vroeg ik mij af welke soorten zijn uberhaupt verkrijgbaar in nederland?

Zat zelf aan een aphyosemion soort te denken (enkel niet de australe). iemand lijstje met wat verkrijgbaar is in NL

aureum lijk me prachtig en kan volgens mij op kamer temperatuur gehouden worden en wat ik lees in een harem.

Iemand een idee of zo iets in nederland te krijgen is en zo ja waar?.

Groet
Stijn
 
Bedankt Aquavisie, zal daar eens rond kijken
 
Zijn er mensen die wel eens via Aquabid eiren gekocht hebben? of vissen
 
Botia, kende hem al hij woont erg ver weg voor mij. Maar zal er eens overna denken of ik het kan combineren, wat zijn eigenlijk geschikte medebewoners voor killivissen?
 
60 cm is natuurlijk niet erg groot en dan zijn de mogelijkheden erg beperkt. Je zou er wat killies bij kunnen houden die niet met elkaar kruisen
 
Ook een betrouwbaar adres, de website is http://www.killivissenencorydoras.nl/45507956 en staat op diverse beurzen, hij woon in Oss. Kan niet afleiden waar jij ergens woon, als je het even laat weten kijk ik of er kwekers in je buurt zijn.
Op Aquabid is het opletten, de meeste zijn degelijke verkopers, doch zoals overal zitten er rare snuiters tussen.
 
AquaVISie zei:
60 cm is natuurlijk niet erg groot en dan zijn de mogelijkheden erg beperkt. Je zou er wat killies bij kunnen houden die niet met elkaar kruisen

In 60 cm kan je ontzettend veel soorten killi's houden. Van kweekgroepen tot koppeltjes van meerdere soorten.

Overigens raad ik je aan even killi-literatuur te lezen. http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ost1440515.

mss zei:
aureum lijk me prachtig en kan volgens mij op kamer temperatuur gehouden worden en wat ik lees in een harem.

Dit geeft voor mij aan dat je niet heel veel hweet van killi's. Doe jezelf een plezier en lees je in. Als je op internet informatie gaat zoeken beperk je dan tot killi.co.uk, (sla hobbykwekers wat betreft killi's maar over). Wat er op internet staat over killi's is negen van de tien keer troep eerste klas, zeker als het artikeltje niet uit een clubblad van een killi-vereniging komt. Zoals bij alle vissen die je wil gaan houden, moet je eerst goed vooronderzoek doen.
 
Wil niet vervelend overkomen Jeffrey maar lees al enkele dagen, die informatie heb ik van de kweker zelf en dit is een bekende in de killi wereld. Dus wie weet heb jij het aan korte eind en ga dan ook van zijn informatie uit..

Tevens ben ik bekend met de links die je meld nogmaals wordt gewaardeerd en is al gelezen. Ben nog zoekende naar de juiste maar heb geen haast.

@Meksjoef aanzitten denken maar is me te veel werk.

@vissen1403 bedankt voor de link zal eens contact opnemen met hem. Oss is nog te doen
 
Je komt niet vervelend over. Maar 90% van de killi's moet je zelfs op kamertemperatuur houden. Ik zei het alleen maar omdat killi's, na garnalen en nano-bakjes en hillstreams de nieuwste hype zijn op dit forum en iedereen er opeens aan begint.

edit: als je het hebt van de kweker, dan had deze vast en zeker ook gezegd dat ze op kamertemperatuur moeten.
 
Begrijp het, zoals je kunt lezen in mijn eerste post zeg ik er al bij dat van volgens mij kan ik ze op kamertempratuur houden en klopt.

ga ze gewoon rond 22 graden houden dat is ongeveer de warmte die ik zonder verwarming krijg.

nu nog een leuke bijvis die rond zelfde tempratuur gehouden kan worden
 

Terug
Bovenaan