verlichting aanpassen voor Eheim Vivaline 150 led+


D

DarrylV

Guest
Heb onlangs een EHEIM vivaline 150 led+ aangeschaft alleen ben ik niet tevreden over de verlichting. Op dit moment zitten er twee classic daylight strips in het aquarium die vastzitten aan het rails. Ik heb gehoord dat je een eheim ledcontroller kan aanschaffen waardoor ik deze ledstrips kan dimmen en tijdklok instellen. Maar mijn vraag is heeft iemand ervaring met andere verlichting op een EHEIM aquarium? Ik hoorde iets over powerled van EhEIM maar kan dit ook in het rails of zit dit met een beugel vast aan het aquarium? Zijn er andere merken die ik kan gebruiken voor mijn bak?
Alle tips zijn welkom, ben op dit gebied echt nog een beginner.

Mvg,
Darryl
 
Hoi Darryl,
Ik zelf de Vivaline 180+ en heb tegen meerprijs voor powerled+ verlichting gekozen destijds. Of ie in de bestaande rails past kan ik niet zeggen want dat hangt van de bakmaat af. De beugels op zich passen maar in mijn meter bak had ik niet genoeg ruimte om ze erin te krijgen. Bij een Vivaline 240 lukt het weer wel, dat hebben we getest in de winkel destijds. Ikzelf heb plastic profielen in mijn bak gelijmd en dan heb je ook meerdere mogelijkheden dan enkel Eheim led balken en de afdekplaten kunnen er gewoon opblijven. Ik heb ook wel gezien dat mensen de led beugels verwijderen, zitten er los in en die vervangen door roestvrij stalen boutjes, dan past het ook en kun je hem ook nog heen en weer schuiven.
Hou er rekening mee dat 1 powerled+ niet voldoende gaat zijn, ik heb er ook 2 boven hangen.
 
Bedankt Jurgen! Een goed idee om plastic profielen te lijmen. Heb je daar misschien een foto van? Kan ik zien hoe dat eruit ziet. En welke powerleds van Eheim heb je nu op je bak?
 
Het is een plastic profiel van de bouwmarkt, erin gelijmd met een aquarium lijm, in mijn geval Jbl pro haru decoratie kit maar ieder ander merk geschikt voor aquaria is ok, laat nooit meer los, er komt ook niet veel gewicht op. Ik heb de fresh plants uitvoering, dimbaar en kleuren afzonderlijk te regelen. De daylight kun je enkel dimmen en is niet bedoeld voor planten groei.
 

Bijlagen

  • 20200323_173623.jpg
    20200323_173623.jpg
    185.3 KB · Weergaven: 232

Terug
Bovenaan