verlichting juwel vision 260

B

bym

Guest
Ik heb net een 2e hands juwel vision 260 gekocht, daar zitten 2 1050mm 38 watt lampen in naar mijn idee wat te weinig. Ik wil graag een bak met flink wat planten maar heb het idee dat er niet heel veel gebeurt in de bak qua groei.
Vind ook dat het wat donker in de bak is. is het mogelijk er een led strip of tl in te plakken iod of een nieuwe lichtbak t5 of passen de flappen dan niet meer?

Heb er trouwens wat crypto soorten in staan vallisneria gigantea en wat javamos en javavaren (vind hem erg donker/bruinig) qua kleur en een of ander bodem grasje waarvan ik de naam niet ken...

Groetjes,
Brenda
 
Ik denk dat een T5 armatuur de makkelijke oplossing is. Juwel kennende maken ze die wel uitwisselbaar.

Zelf heb ik LED verlichting van aquatlantis. Die hebben ook retrofit modellen. Die passen in de lamphouders.
Je gebruikt de voeding van juwel dan NIET meer.

Ze zijn wel duur, maar geven echt veel en mooi licht.
 
Kijk welk nummer erop staat.

Kijk dan voor een hoger nummer. BV. 827. of 865.
Heb je al meer licht.

De reclame staat hier onder steeds.
 
De planten die je noemt zijn ook niet echt snelle groeiers. Crypto en javavaren groeit niet zo erg snel. heb je een foto van de bak?
Een kennis hier in de straat heeft ook zo n bak maar daar valt het licht wel mee vindt ik hoor.
 
Ik heb wel foto's maar weet zo niet zo snel hoe ik die hier op het forum krijg :rolleyes: Ik heb trouwens wel een oud model hoor met t8 balk...

Groetjes Brenda
 
Oke, ik zal eens kijken, geen idee welk nummer erin zit...Ik heb de buizen van dennerle die vind ik qua licht erg mooi en de vissen krijgen ook wat fellere kleuren.
 
biljoenblik zei:
Ik denk dat een T5 armatuur de makkelijke oplossing is. Juwel kennende maken ze die wel uitwisselbaar.

Zelf heb ik LED verlichting van aquatlantis. Die hebben ook retrofit modellen. Die passen in de lamphouders.
Je gebruikt de voeding van juwel dan NIET meer.

Ze zijn wel duur, maar geven echt veel en mooi licht.

Klinkt interessant, behalve dat gedeelte over wat het kost :D ik ga het allemaal even laten bezinken wat de opties zijn...

Groetjes Brenda
 
jessicapilon zei:
De planten die je noemt zijn ook niet echt snelle groeiers. Crypto en javavaren groeit niet zo erg snel. heb je een foto van de bak?
Een kennis hier in de straat heeft ook zo n bak maar daar valt het licht wel mee vindt ik hoor.


John heeft gelijk, bovendien zijn deze soorten ook niet zoveel licht nodig.


Groet,
Ben.
 
583397bym_0_85_deskto.jpg


Oke, inmiddels ben ik erachter waardoor de bak zo donker leek... reflector zat niet goed... Beetje blond.. xD
 
ik zou er niet meer licht in stoppen, je huidige planten hebben dat allemaal niet nodig.
je kan zoals bertus zei voor een hoger nummer gaan maar dan heb je niet per se meer licht, het lijkt alleen feller in veel gevallen.
 
Terug
Bovenaan