Wat is er nieuw

verlichting knippert,

Of als een geaarde stekker in een eurocontact wordt gestoken, dan kan je dat ook krijgen.

Hallo,het knipperen was met oude analoge klok .Deze dus vervangen door nieuwe analoge schakelklok ,maar de lamp flits nog steeds

Jij hebt 2 LED lampen, hebben ze elk een eigen 12volt adapter/voeding of zitten ze beiden op ééntje?
Flitsen ze beiden of altijd dezelfde?

Welk type LED lamp heb jij, is dat deze?
https://www.aquatlantis.com/en/prod...ms/easy-led-universal-20-freshwater-849mm-44w
(maar dan wel de EASY LED UNIVERSAL 2.0 versie die wordt meegeleverd met de set, dus voorgemonteerd in de kap)

Laatst bewerkt:
Ja, ik ga er toch nog steeds vanuit dat dat type schakelklok gewoon een klein beetje stroom lekt. Een kleine verbruiker erbij zo het zomaar kunnen oplossen. Bijvoorbeeld het kleine lampjes dat je vaak vind ik de schakelaar van een verdeeldoos. Je zou dus eens kunnen proberen tussen de lamp en de schakelklok zo'n verdeeldoos te zetten.
Ook omdraaien van de schakelklok zoals eerder genoemd zou kunnen helpen.

ik ga er toch nog steeds vanuit dat dat type schakelklok gewoon een klein beetje stroom lekt.
IMG_0575.jpeg

@hanmar even ter verificatie, dus ook zonder de schakelklok blijft het probleem bestaan?

heb ik geprobeert,daarom ook vervangen.
Wat ik hieruit opmaak is dat hij heeft bewezen dat het probleem door de schakelklokken veroorzaakt werd door eerst de lampen helemaal zonder schakelkok uit te schakelen.
Naar aanleiding daarvan heeft hij de schakelklokken vervangen.

Dus nu is het opgelost, of het is te laat voor mij ;)k

Wat voor soort adapter heb je erbij zitten? Het kan zijn dat dit een verkeerde is namelijk. Er zijn in een x periode namelijk sets verkocht met een verkeerde adapter erbij. Het is mogelijk dat een dergelijke set ook in je totaal aqurium pakket is beland. Heb ik namelijk zelf al 2x mee gemaakt waardoor een lamp knipperde. Dit waren dan losse sets. Heb de betreffende adapters toen om laten ruilen in goed overleg en toen was het probleem verholpen.

Wat voor soort adapter heb je erbij zitten? Het kan zijn dat dit een verkeerde is namelijk. Er zijn in een x periode namelijk sets verkocht met een verkeerde adapter erbij. Het is mogelijk dat een dergelijke set ook in je totaal aqurium pakket is beland. Heb ik namelijk zelf al 2x mee gemaakt waardoor een lamp knipperde. Dit waren dan losse sets. Heb de betreffende adapters toen om laten ruilen in goed overleg en toen was het probleem verholpen.
Dan zou de TS dat vanaf dag 1 moeten hebben dus. Bak is 8 jaar dus dan zou er nieuwe led moeten zijn bijgekocht denk ik.

Nee dat hoeft niet, gebeurde bij mij ook pas later.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan