Verlichting rio 300

K

KGR

Guest
Sinds kort een Juwel Rio 300 overgenomen welke ik langzaam aan het opbouwen ben.

Ik heb 2nieuwe lampen de Dennerle AMAZON DAY 54w(6000k). Nu heb ik nog een lichtbalk over en vraag me af wat goede lampen zijn om daar in te stoppen.

Bedoeling is om een plantenbak te krijgen.
Maakt het nog uit welke lampen waar gaan? voorste of achterste lichtbalk?

Dennerle zit nu voor/Juwel nature(2x) achter.
 
Hallo

Zopas ook een 2e hands rio 300 kunnen aankopen.
Al jaren heb ik een klein aquarium met gewone verlichting.
Voor de overstap naar een bak met 4 gekleurde lampen zou ik ook graag aansluiten bij de vraag van hierboven. Plantenbak is ook de bedoeling.
Welke lampen combinatie is aan te raden?

Alvast bedankt voor de info.

@KGR, het is niet mijn bedoeling om jouw onderwerp over te nemen maar mijn vraag sluit heel goed aan bij de uwe.
 
Trabamel zei:
Hallo

Zopas ook een 2e hands rio 300 kunnen aankopen.
Al jaren heb ik een klein aquarium met gewone verlichting.
Voor de overstap naar een bak met 4 gekleurde lampen zou ik ook graag aansluiten bij de vraag van hierboven. Plantenbak is ook de bedoeling.
Welke lampen combinatie is aan te raden?

Alvast bedankt voor de info.

@KGR, het is niet mijn bedoeling om jouw onderwerp over te nemen maar mijn vraag sluit heel goed aan bij de uwe.

Leuk dat je overspringt naar een groter aquarium!
 
Wij hebben een plantenbak, zie foto's, die we belichten met 3 ledbalken van JMB. Achter rood wit, midden wit en voorin wit blauw. De witte leds hebben trouwens verschillende kleurwaardes. De balken zijn geprogrammeerd. s'Morgens en s'avonds branden ze tussen 10 en 30 %. Overdag wordt de middelste witte toegevoegd. Wij hebben licht, eigenlijk van 9:00 uur tot 23:00 uur. Maar de licht intensiteit wordt natuurlijk veel korter gevoerd. Dit alles werkt perfect.


Groet,
Ben.
 
geen Probleem, Trabamel,ik heb trouwens zelf 2x AMAZON DAY van dennerle gekocht en er zaten noog 2x JUWEL nature.

Ik wil nog een color lamp tzt.
 
KGR zei:
Sinds kort een Juwel Rio 300 overgenomen welke ik langzaam aan het opbouwen ben.

Ik heb 2nieuwe lampen de Dennerle AMAZON DAY 54w(6000k). Nu heb ik nog een lichtbalk over en vraag me af wat goede lampen zijn om daar in te stoppen.

Bedoeling is om een plantenbak te krijgen.
Maakt het nog uit welke lampen waar gaan? voorste of achterste lichtbalk?

Dennerle zit nu voor/Juwel nature(2x) achter.

Zou wisselend Amazon day / special plant / Amazon day / special plant doen.
 
is ook wel een goeie. Ben bang voor een te paarse bak
 
Mijn idee was 2x Day, 1x Nature en 1x color.
Momenteel zat er bij de overname denk ik 2x Day 1x Color en 1x Blue.

Ik dacht dat blue enkel voor zeeaquaria was maar Benvo heeft blijkbaar ook blauw licht. Heeft dit beter effect voor de kleur van de vissen?
 
Ben wel benieuwd naar de blue tl. Wellicht zorgt het voor een minder paarse kleur.
Heb je al een idee qua tijdschakeling op de tl balken?
 
Misschien dat er nog iemand een antwoord voor je heeft ;)
 
Terug
Bovenaan