Verlichting Superfish nat door luchtpomp.


T

Thomas Kruit

Guest
Ik heb een Superfish aqua 70 en mijn luchtpomp zorgt voor lucht in het water: nu is de vraag staat mijn water niet te hoog mijn verlichting is vaak nat door de luchtpomp. Nu is ook de vraag is dit niet erg voor de verlichting?

1519237846370709179934.jpg
1519237867431417359915.jpg
1519237917830-1202752658.jpg
 
Het water kan zelfs nog wat hoger in principe en verder moet de verlichting er tegen kunnen alleen kan je je ook afvragen of het handig is een luchtpomp te gebruiken.
 
Als ik zo de derde foto bekijk zitten de gaatjes van het uitstroombuisje aan de onderkant toch?
Kan je beter zo draaien dat ze het oppervlak mooi in beweging brengen Thomas.
 
Maar tja we zijn allemaal ergens begonnen...
8DB8C7CA-6A71-4D81-88C5-5F5AF8DC0863.jpeg

Durf wel redelijk zeker te zeggen dat 80% van de leden hier ook ooit is begonnen met een luchtpompje, omdat ze je het hadden aangeraden in de winkel..

Maar is nooit verkeerd om er 1 te hebben liggen, maar het is niet echt nodig in een beplant aquarium
 
De luchtpomp verdrijft het beetje CO2 dat je in je bak hebt eruit, met als gevolg dat je planten minder groeien, minder zuurstof produceren en dus je bak minder stabiel is.

Luchtpomp eruit, Plantenvoeding erin en je bak aanvullen tot de plastic rand, dan valt je licht ook veel mooier , minder "strooilicht"
 
Durf wel redelijk zeker te zeggen dat 80% van de leden hier ook ooit is begonnen met een luchtpompje, omdat ze je het hadden aangeraden in de winkel..

Maar is nooit verkeerd om er 1 te hebben liggen, maar het is niet echt nodig in een beplant aquarium
Volledig correct , stond zelf in de boekjes 40 jaar terug dat het een absolute noodzaak was :D
 
De luchtpomp verdrijft het beetje CO2 dat je in je bak hebt eruit, met als gevolg dat je planten minder groeien, minder zuurstof produceren en dus je bak minder stabiel is.

Luchtpomp eruit, Plantenvoeding erin en je bak aanvullen tot de plastic rand, dan valt je licht ook veel mooier , minder "strooilicht"

Ik heb de luchtpomp op een paar momenten op de dag aanstaan, b.v. als ik in de woonkamer zit.
 
Als ik zo de derde foto bekijk zitten de gaatjes van het uitstroombuisje aan de onderkant toch?
Kan je beter zo draaien dat ze het oppervlak mooi in beweging brengen Thomas.

Nou ik heb de pomp nu zo dat de plantjes zelfs bijna weg waaien.:D:D
 
Een beetje beweging van het oppervalk is genoeg en een luchtpompje is dan inderdaad niet nodig.
 
Bekend probleem. Heb dezelfde bak gehad. Vocht op de verlichting kwam bij mij vooral door verdamping. Wat wel bij mij gebeurde is dat er vocht in de tiptoets bediening kwam waardoor die niet meer werkte...

Ik zou trouwens wel de uitstroompijp 90 graden naar links draaien en de gaatjes naar rechts. Dan krijg je meer stroming in de rechterkant van de bak. Nu gaat het water naar beneden en voor een groot deel gelijk langs het aanzuigpunt van het filter, terwijl er aan de rechterkant wellicht te weinig gebeurt.
 
urf wel redelijk zeker te zeggen dat 80% van de leden hier ook ooit is begonnen met een luchtpompje, omdat ze je het hadden aangeraden in de winkel..
Heb nog even gezocht op google naar een afbeelding van de doorzichtige kunststof vierkant en driehoek bodemfilters gevuld met perlon watten en eventueel wat kool die wij vroeger met luchtpompje gebruikte, maar kan ze helaas niet meer vinden.

Edit: Gevonden!

original.jpg


Al vind ik de gezonken U-boot op deze foto ook wel wat hebben. Goed op kleur enzo, hahaha :D
 
Bekend probleem. Heb dezelfde bak gehad. Vocht op de verlichting kwam bij mij vooral door verdamping. Wat wel bij mij gebeurde is dat er vocht in de tiptoets bediening kwam waardoor die niet meer werkte...

Ik zou trouwens wel de uitstroompijp 90 graden naar links draaien en de gaatjes naar rechts. Dan krijg je meer stroming in de rechterkant van de bak. Nu gaat het water naar beneden en voor een groot deel gelijk langs het aanzuigpunt van het filter, terwijl er aan de rechterkant wellicht te weinig gebeurt.
Maar wat kun je aan de verddamping doen, ik zou niet graag willen dat de toets kapot gaat.
 
Verwarming uitlaten als dat kan en iig de luchtpomp of anders de kap op een kier zetten 's nachts bv.
 
Je kunt inderdaad de klep zelf iets open zetten... of het voerklepje open laten staan.

Hoe dan ook. De verlichting hangt relatief laag en kwalitatief ook niet de beste spullen naar mijn ervaring.
 
Het blauw/groenige wat ik voornamelijk bij het achterwiel zie hoort dit bij de decoratie van de auto?
 

Terug
Bovenaan