Verlichting

M

MelissaDylan

Guest
Hoi allemaal,

Gister ons nieuwe aquarium (opknapproject) gehaald! :D

3iomdtllb9x.jpg


Momenteel zit er geen verlichting in de bak, dus dit willen we zelf maken. Op de volgende afbeeldingen is te zien hoe de deksel momenteel is. Hebben jullie misschien tips voor het maken van verlichting in de bak of het maken van een nieuwe deksel?

Wat voor verlichting kunnen we het beste gebruiken (het liefst een beetje gedempt licht)? En zijn er energiebesparende lampen?

kdvlcd1axux.jpg

rioy2xya2kz.jpg


Aan de zijkanten heeft een achterwand gezeten, wat vast heeft gezeten met kit. De kit is nog zichtbaar op het glas, hebben jullie tips hoe we dit het beste kunnen verwijderen?

wozli3koknh.jpg
 
Je kan proberen on de kit met een verfkrabber eraf te steken die je ook wel gebruikt voor verfsporen op glas.
Misschien is het mogelijk om led te nemen maar dat is in de aanschaf niet echt goedkoop.
Mijn vader heeft een soortgelijke bak en daar ligt op de stabilisatiestangen een soort frame waar de tl buizen in zitten.
 
Kijk eens Google afbeeldingen.....
zelf lichtkap maken aquarium.

Zie je veel voorbeeldingen, en uit gewerkt.

Kijk naar de lengte van de buizen ,,wattage.
Daar moet je een Enkele of een dubbele buis EVSA voor hebben.
Met buishouders.

Past er niet gelijk een koker in ,met lampen?
Hoogte strippen 8 cm? tot bovenkant?
 
MelissaDylan zei:
Hoi allemaal,

Gister ons nieuwe aquarium (opknapproject) gehaald! :D



Momenteel zit er geen verlichting in de bak, dus dit willen we zelf maken. Op de volgende afbeeldingen is te zien hoe de deksel momenteel is. Hebben jullie misschien tips voor het maken van verlichting in de bak of het maken van een nieuwe deksel?

Wat voor verlichting kunnen we het beste gebruiken (het liefst een beetje gedempt licht)? En zijn er energiebesparende lampen?


Aan de zijkanten heeft een achterwand gezeten, wat vast heeft gezeten met kit. De kit is nog zichtbaar op het glas, hebben jullie tips hoe we dit het beste kunnen verwijderen?

Hoi Melissa :)
Ik denk dat je beter je vragen uiteen trekt, dit opdat alles op zijn plaats blijft staan, is zoveel gemakkelijker om nadien iets op te zoeken, ook krijg je gemakkelijker antwoorden op specifieke vragen ;)
dwz: vragen ivm verlichting/lampen ed. kan je bv. beter hier neer zetten.
http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... =35&page=1



Succes :)
 
voor het verwijderen van kit gebruik ik dit handige hulpmiddel voor passen standaard stanley mesjes in

147768flipper34_0_82_sam_0539.jpg


915461flipper34_0_82_sam_0540.jpg


groet
jaap
 
Bedankt voor de tips allemaal! Het kit ging er makkelijker af dan ik had gedacht!

We hebben besloten om LED-verlichting op de versteviging strips te plaatsen. Nu de vraag: Hoe sterk moet het licht zijn voor een discus bak?

Ik dacht zelf aan 1 of twee strips van 2 meter lichtsterkte is 720 Lumen (zegt mij niks). Maar nogmaals ik heb eigenlijk geen idee hoeveel licht er nou daadwerkelijk vanaf komt, en misschien in 2 strips wel veel te veel, aangezien discussen ook niet van fel licht houden.

Wie kan mij helpen?

http://www.ledstripkoning.nl/aquarium-l ... led-strip/
 
Hallo Melissa,

Ik heb zelf een keer een strip besteld na telefonische contact te hebben gehad bij de volgende webwinkel.
http://www.letsleds.nl/led-strips

Ik had eerder een kleine LED strip besteld bij een andere winkel maar deze was helaas niet van beste kwaliteit.

Toen ik contact had gehad met Letsleds, kreeg ik vertrouwen door hun kwaliteit en duidelijke uitleg, nu ik de strip in gebruik heb ben ik daar heel tevreden mee!


Groet Jens
 
Je krijgt ook goede voorlichting bij Kitelight en misschien kun je daar eens informeren.
 
Terug
Bovenaan