Verplaatsing koikarpers en windes


W

Willempies

Guest
Hallo daar,

Mijn opa is al een tijd geleden overleden, en zijn hobby was windes en koikarpers in een vijver houden. Mijn oma wilt ze echter wegdoen, omdat ze niet veel over vissen weet en het haar veel stress bezorgt als er een doodgaat. Daarom willen we ze van haar vijver ,van ca 7000 liter en 1 meter diep, naar de mijne doen, 7500 liter en ook 1 meter diep. We denken dat mijn vissen zijn gepakt door een reiger, want bij iedereen zijn de windes en goudvissen al te zien na de winter, maar bij mij blijven ze weg :/, dus mijn vijver is waarschijnlijk leeg (ik wacht nog even af of ze toch nog op komen dagen). Er zijn 3 windes bij mijn oma, alle 3 zo'n 30 a 40 cm lang en 10 jaar oud. De karpers zijn met 5, waarvan 4 70-80 cm lang zijn en 1tje 30-40 cm lang is. 2 van de lange zijn meer dan 13 jaar oud, want ze mijn opa haalde ze 13 jaar geleden en ze waren toen al volgroeid. 2 anderen zitten al 3 jaar bij mijn opa, en waren 60 cm toen we ze haalden. De andere is 2-3 jaar oud, maar was een pasgeboren toen we hem haalden. Er zitten ook nog 2 30 cm shubunkin in de vijver die meekomen. Mijn vraag is hoe ik deze moet vervoeren, de rit is 15 minuten in de auto met 2 dijken en veel drempels, dus het moet niet makkelijk kunnen overstromen.
 
Nu zijn de vissen best aan formaat, maar wellicht kun je bij de LFS in de buurt zakken halen waarin zij vissen verkopen? Wellicht zijn die groot genoeg om de vissen in de vervoeren. Evt een speciekuip achter in de auto en dan daar de vissen in? Klein laagje water om de vissen nat te houden zou voldoende moeten zijn lijkt me, gewoon rustig trijden.
 

Terug
Bovenaan