Wat is er nieuw

Vers begin (ZombieRofl)

• Onderwerp starter Onderwerp starter ZombieRofl
  • Startdatum Startdatum
Z

ZombieRofl

Guest
Alweer even geleden dat ik mezelf had voorgesteld, maar na wat huiswerk en planning, heb ik wat stappen ondernomen richting mijn eerste bakje. Natuurlijk is het een heel verhaal, maar vindt het leuker om wat te laten zien 🙂

P1050065_small.jpg

P1050068.jpg

P1050128_small.jpg

Even een sprong in tijd, maar hier het eindresultaat.

P1050133_small.jpg

Verlichting onder de schap die versteld kan worden in hoogte, aangezien het een schap is 😉

P1050123_small.jpg

Achtergrond van Ebay, waar ik even iets van moet bijschaven.

P1050124_small.jpg

Boekjes die ik gekocht heb en nu aan het lezen ben.

P1050122_small.jpg

Benodigdheden.

P1050131_small.jpg

Inrichting zoals op bouwtekening.

P1050137_smalkl.jpg

Daarnaast heb ik ook zaadjes voor planten gekocht en ben die aan het kweken.

Nu nog even nadenken en inlezen over de planten en vissen...

Mooi begin hoor maar dat op de laatste foto met die 6 glazen potjes is dat voor de zaadjes in te kweken :S

We mooi, mooi kastje ook!

Deze ga ik volgen

Tijd voor een update! 🙂

Huidige stand van zaken
De bak draait nu al een paar maanden en het gaat erg goed. Tot nu toe geen last van alg of vreemde ziektes. Ik moet wel zeggen dat ik voorzichtig te werk ben gegaan, en de bak ruim een maand zonder vis heb laten staan. Het water is osmose, waarvan ik per week ongeveer 30% ververs. Het filter is betreft capaciteit erg goed, en deze maak in ongeveer om de maand schoon. De inrichting is niet zoals het moet, maar aangezien ik net weer bezig ben met de hobby, wil ik eerst kijken wat het effect van hoeveelheid licht, bodem op plant en algengroei heeft.

5m0r2b.jpg

Plannen
De achterwand heb ik er nog even niet ingezet. Die moet ik eerst nog op maat maken, en zal ik pas in een later stadium, wanneer ik de planten op goede volgorde herplaats. Ook heb ik een adresje gekregen voor mooie houdstukken. Ook start ik een aparte, kleinere bak, speciaal voor garnalen waar vooral gras in komt te staan.

2vtbjg1.jpg

Een video hoe het er nu allemaal bij staat:

Dat ziet er fantastisch uit. Hoe groot is je bak en wat zijn dat voor visjes?
Is het een 60 die hoger is of is hij minder breed? Leuke verhoudingen 🙂

Ziet er goed uit! Heb je ook een foto van het totaal? Incl kast enzo? Wel leuk om te vergelijken met de foto's uit je eerste post nml

Dat ziet er fantastisch uit. Hoe groot is je bak en wat zijn dat voor visjes?
Is het een 60 die hoger is of is hij minder breed? Leuke verhoudingen 🙂

Bedankt! Nou ik had gehoopt dat jullie mij konden verstellen over de vissen, want ik ben de namen even kwijt, en ze staan niet in mijn vissenboeken! Het is een Juwel Primo 70, dus inderdaad 60cm, maar iets hoger dan de Primo 60.

Ik zou zeggen (Afrikaanse) blauwoogjes, vuurgarnalen, otocinclus en dat achtje op het raam een gastromyzon (of beaufortia)

Mooi bakje en de verlichting vind ik ook top en je bewoners zijn helemaal mijn smaak goeie keuze.:thumbs:

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan