Verschil Aquatlantis Easyled en Easyled 2.0


FrankW

Well-known member
Lid geworden
2 november 2021
Berichten
256
Leeftijd
63
Hoe kan ik het verschil zien tussen een Ledlamp van een Aquatlantis fusion Pro 150? En dan bedoel ik of het de Easyled of de Easyled 2.0 is. Ik heb in Oktober 2020 de aquarium nieuw gekocht maar nu ik problemen met mijn verlichting heb slaat de twijfel toe. Hij is me toen verkocht dat er Easyled 2.0 in zou zitten maar ik betwijfel het. Zitten er op alle 2.0 lampen van die aluminium koelribben of zijn die lampen in de tussentijd van model veranderd? Op mijn ledbalken zitten die nl niet.
 
Op de 2.0 balken zitten koelribben. Heb je mogelijk een foto van deze lamp?
 
Die ga ik meteen voor je maken Ed. Ik moet alleen ff kijken hoe ik die hier kan plaatsen. Ik heb achteraf wel het idee dat ik gefopt ben. Er zitten geen koelribben op. Foto volgt zometeen
 
Bij deze de foto's
 

Bijlagen

  • IMG_4687.JPG
    IMG_4687.JPG
    1.9 MB · Weergaven: 15
  • IMG_4688.JPG
    IMG_4688.JPG
    1.7 MB · Weergaven: 16
  • IMG_4689.JPG
    IMG_4689.JPG
    1.6 MB · Weergaven: 14
  • IMG_4690.JPG
    IMG_4690.JPG
    1.8 MB · Weergaven: 15
  • IMG_4691.JPG
    IMG_4691.JPG
    1.7 MB · Weergaven: 15
  • IMG_4692.JPG
    IMG_4692.JPG
    1.5 MB · Weergaven: 14
Ik vergis me toch niet dat bij de Aquatlantis Fusion Pro altijd de Easyled 2.0 zit? Dat staat er op de rekening.
 
De 2.0 heeft zwarte en rode stekkers.

De 1e generatie heeft alleen 1 zwarte stekker.

En de koelribben zijn als je de retrofit modellen koopt.
Als ze bij een aquarium van aquatlantis zitten, dan zijn ze ingebouwd in het afdekprofiel.
 
Die van mij heeft per lichtbalk een rode EN een zwarte stekker maar geen koelribben. Kan dit dan toch een 2.0 zijn?
 
Klopt wel dat mijn ledbalk IN mijn afdekprofiel geschoven zit. Dat zou het dan kunnen verklaren. Daar kan ik dan nooit een nieuwe 2.0 inschuiven dan? Lijkt me dat dat niet past
 
Als je aangeeft dat er een rode en zwarte stekker bij zitten net als wat Marcel aangeeft dan is dit het 2.0 inbouw model. Ik heb idd de retro's met koelribben, deze zijn niet in te bouwen. Maar hebben ook de rode en zwarte stekkers.
 
Feit blijft wel dat ik met 2 lichtbalken zit met problemen. Is wel een duur geintje na 3,5 jaar. De ene werken de rijen gekleurde leds niet van. De andere werkt gewoon maar varieert soms in lichtopbrengst. Als ik dan een keer zachtjes op mijn afdekplaat tik geeft hij weer meer licht. Lijkt op een slecht contact.
 
Dus ben ik genoodzaakt om weer dezelfde terug te kopen? Alles is trouwens aangesloten via de Limunus controller maar daar zit het probleem niet. Problemen zijn er ook als ik alles rechtstreeks aansluit via de net adapter
 
Is dat normaal zo'n korte levensduur? 3,5 jaar
 
Op foto 1 en 2 lijk ik wat vochtschade te zien. Intern? Ik heb een paar keer problemen gehad met adapters, bv dat de originele er niet bij zaten. Hierdoor flikkerde een lamp bij en boven een bepaald % ingesteld licht. Uiteindelijk kosteloos de juiste gekregen.
 
De controllers zijn meer dan degelijk, zelf nooit problemen mee gehad.
 
Dat flikkeren ben ik er wel zeker van dat het 100% zeker gebeurd met aanraken van het afdekprofiel. Is in mijn ogen zeker iets mechanisch
 
Het vocht wat je ziet is de buitenkant. Niet binnen in
 
Dat flikkeren ben ik er wel zeker van dat het 100% zeker gebeurd met aanraken van het afdekprofiel. Is in mijn ogen zeker iets mechanisch
Het zou goed kunnen dat er dan iets in de lamp niet goed functioneert.
 
Allemaal bedankt voor het meedenken. Ik snap nu hoe het zit. Hopen dat de winkelier iets met coulance kan en wil doen als ik 2 nieuwe ledstrips bij hem koop
 
Ik denk dat het gewoon 2 nieuwe balken worden. Jammer dat die met koelribben niet kunnen
 

Terug
Bovenaan