Verschil in kwaliteit filter?


Even gekeken... staat niet vermeld.
 
Als het er niet opstaat dan zou ik het niet gebruiken. Zonder zuren staat zover ik weet er normaliter wel op.
 
Zat ervaringen met filters, goede maar ook slechte ervaringen natuurlijk.

Begin met de goede ervaringen:

Eheim potfilters die later opnieuw zijn uitgebrachte met de naam Classic serie die al vanaf 1986 op de markt zijn.
Juwel interne filters zo draaid de Rio 180 al 7jaar probleemloos met dit filter en nog steeds de orginele impellor en onderdelen + orginele verwarming !

Slechte ervaringen:

Eheim powerball interne filters, te krap bemeten en 2stuks in het verleden gewoon gestopt zonder reden ook na vervangen van de impellor etc etc.. deed helemaal niks meer.
Eheim Professional 4 series 600, aanschaf 2016 na 1 jaar is de cassettehouder met slangen intern afgebroken dus kan niet meer uit de pompkop gehaald worden, set Eheim kranen er tussen en opgelost daarna draaid hij al ruim 4jaar probleemloos op de Discusbak en is vrijwel geruisloos ondanks Co2 toevoeging aan de aanzuigbuis en een UV-lamp er tussen toch prima uitstroom.
JBL 902e gehad na 3 maanden ging deze al lekken en herrie maken dus opzouten ermee, tijdelijk nog een JBL1902 geprobeerd maar ook deze ging na 5 maanden lekken en echt stil in verglijking met Eheim zijn ze totaal niet.

Tetra EX redelijk goed filter maar maakte meer geluid dan Eheim dus weer terug gestapt naar Eheim.

Met Oase en Hydor,Fluval heb ik geen ervaringen maar onze vriend Fozzy zijn FX6 is al kapot door een zuignapje dat in de impellor is gekomen... pech of foutje van de gebruiker..maar normaal moet zo'n groot voorwerp niet in de impellor kunnen komen.. althans bij Eheim zal hij er niet door de opening komen waar de impellor het water aanzuigd.
 
naar Eheim.

Met Oase en Hydor,Fluval heb ik geen ervaringen maar onze vriend Fozzy zijn FX6 is al kapot door een zuignapje dat in de impellor is gekomen... pech of foutje van de gebruiker..maar normaal moet zo'n groot voorwerp niet in de impellor kunnen komen.. althans bij Eheim zal hij er niet door de opening komen waar de impellor het water aanzuigd.

weet niet wie je bedoelt. Maar ik heb nog nooit een FX 6 gehad....
 
Tetra EX redelijk goed filter
Schiet me nog binnen dat ik de 600 uit deze serie gebruikt heb. Die bleek vlak voordat ik naar bed ging te lekken, het water kwam er via de pompkop uit.
Heb een nieuwe gekregen van de verkoper (garantie) maar durf die niet meer te gebruiken.

Gelukkig voor het slapen gaan ontdekt, ging voor mijn doen ongebruikelijk laat richting slaapkamer. Loop het bochtje om en glij wat weg op de vloer. Het was bingo.
 
weet niet wie je bedoelt. Maar ik heb nog nooit een FX 6 gehad....
Jij ben niet diegene die dat filmpje op youtube heb gezet over de Fluval FX 6 ... dan denk ik dat even in de war ben met een ander sorry :eek:

 
Even een voorbeeld van verschil dat duidelijk zichtbaar is. De 902 was krachtig genoeg om 2 standaard JBL gaatjesbuis te gebruiken maar 3 was te veel. Bij de 1502 is 3 gaatjesbuis beter te gebruiken.....meer stroming.
Je moet ook geen JBL gaatjes buizen gebruiken maar gewoon een buis uit een stuk. 12/16 mm. bijvoorbeeld is een goede keus en door om de drie cm. een gaatje maken. Dan is zelfs zo'n 902 prima te gebruiken.
 

Terug
Bovenaan