Verschillende corydoras of toch de zelfde?


samson

Well-known member
Lid geworden
11 oktober 2009
Berichten
140
Locatie
steenwijkerland
Ik heb de afgelopen weken meerdere aqauriums 2de hands overgenomen.
Waar zoals zovaak veel vissen door elk kaar zwemmen.

Nu wil ik van de deze aqauriums 2 gaan maken uit eindelijk later deze week zou ik hier een speciaal topic over maken.

Nu heb ik een 80 cm en 60 cm bak gekocht onder andere.

Nu zitten er in de 80 cm 3x deze:
20200726_233806.jpg

Nu ben ik vrij zeker dat dit de corydoras aeneus is.

Verder zwemmen er ook nog 6 corydoras aeneus albino in rond.


In de 60cm bak zwemmen 5 van deze
20200726_223428.jpg

Nu dacht ik dat dit ook de corydoras aeneus was
maar deze is donkerder dan die van de 80 cm bak en een stuk kleiner.


Wie weet het antwoord?
 
Lijkt me inderdaad ook aeneus
 
Die tweede ben ik vrij zeker van dat de aeneus is, die eerste lijkt mij juist wat kort en dikkig voor een aeneus?
 
Is de eerste niet wat vergroeid of de zogeheten balloonversie? Kleurverschil kan ook zeker komen door de bodem; vissen passen zich hier naar aan. Hoe lichter de bodem, hoe lichter vaak de vis is; kwestie van camouflage
 
Bedankt allemaal voor de reacties.

Nu viel het mij op dat de 3 corydoras aeneus niet echt samen scholen met mijn 5 aeneus albino.
In de 80 cm bak weet iemand hoe dit kan?

Nu jullie ook allemaal denken dat de corydoras van de 60cm vak ook aeneus zijn ben ik van plan deze over te zetten naar de 80 cm bak.

Wat zou verstandiger zijn de albino over zetten naar de 60 cm bak of ook laten zitten in 80 cm?
(De steentjes worden deze week vervangen voor aqaurium zand of filter zand)

Er zijn ook nog een 5 tal kulhi in de 80 cm.
 
Kan ook zijn dat je de paleatus albino hebt en soorten scholen niet onderling
 
Die tweede ben ik vrij zeker van dat de aeneus is, die eerste lijkt mij juist wat kort en dikkig voor een aeneus?
De Aeneus komt zeer verspreid voor, en er zijn her en der lokale vormen ontstaan. En al die vormen zijn weer allemaal door elkaar gefokt voor de handel. En daar zijn ook weer verschillende stammen uit ontstaan. De aeneus zoals wij die kennen komt ook niet in de natuur voor.

Ik heb wel 40 Corydoras aeneus, uit verschillende stammen. Van dun en langgerekt tot grof en zwaar gebouwd.
 
Ja helaas zie ik niet het verschil tussen de aeneus albino en paleatus albino, schijn je aan de rugvin en bouw te kunnen zien (google?)
De albino paleatus heeft een rugvin die puntiger van vorm is dan van de aeneus. En je ziet nog een lichte tekening op de huid.

De vis van Samson is een aeneus.
 
Laatst bewerkt:
De albino paleatus heeft een rugvin die puntiger van vorm is dan van de aeneus. En je ziet nog een lichte tekening op de huid.

De vis van Samson is een aeneus.
Bedankt voor het antwoord
 
Zou het misschien zo kunnen zijn dat de "gewone" C. aeneus de albino C. aeneus niet als soortgenoten erkennen?
Zijn er mensen die ervaring hebben met de combinatie van beide?
 
Zou het misschien zo kunnen zijn dat de "gewone" C. aeneus de albino C. aeneus niet als soortgenoten erkennen?
Zijn er mensen die ervaring hebben met de combinatie van beide?
Bij mij liggen ze in iedergeval meestal in aparte groepen.
 

Terug
Bovenaan