Verschillende eenheden.


Ik weet niet de precieze reacties van de testen. Maar doorgaans is het zo dat je bepaalde stoffen teveel toevoegd. Zodat je weet dat alles kan reageren.
Meestal zijn dit de poeders.
De stoffen die de kleuring maken, zijn vaak druppels. En een druppel is doorgaans overal even groot.

Maar goed, het geeft wel ruimte voor interpretatie. Dus ik zou zeggen, maak het duidelijk, Dus een goed maatschepje.
Wanneer men bij een kookrecept schrijft over een afgestreken eetlepel dan zitten daar zelfs al mogelijke verschillen tussen. Want hoe groot is je eetlepel? De schepjes, in ieder geval die van Colombo, geven een nog grotere interpretatie mogelijkheid. Het is gewoon een op het eind afgeplat staafje.
 
Wanneer men bij een kookrecept schrijft over een afgestreken eetlepel dan zitten daar zelfs al mogelijke verschillen tussen. Want hoe groot is je eetlepel? De schepjes, in ieder geval die van Colombo, geven een nog grotere interpretatie mogelijkheid. Het is gewoon een op het eind afgeplat staafje.
Op mijn werk gebruiken wij ook spatels. Om poeders te doseren. Maar doorgaans gebruiken we die bij het inwegen van (zeer) kleine hoeveelheden.

Een spatel is mijn inziens dan ook niet geschikt om een dosering aan te geven.

JBL heeft schepjes met een kleine uitsparing en een grote uitsparing. Dat is duidelijk.
 
@tuinkabouter gaf er m.i. een prima reactie op. In mijn woorden: Probeer het eens uit?
Ja dat kan ook maar ik gebruik altijd een schepje met een flinke kop dus heel veel verschil zal er telkens niet inzitten en ik ga dan ook maar uit van deze waarden. Tja ik ben een beetje lui soms Ben :DD ;)
 
Denk eens als voorbeeld hoeveel verschil er kan zijn bij het koffie zetten met een koffieschepje qua smaak als voorbeeld. Verschil in hoeveel water in reservoir van apparatuur.
 
Laatst bewerkt:
Ik zal het topic er eens bij pakken. Een moment geduld alstublieft. :DD
Je weet toch wel dat ik weinig geduld heb Daan :DD :DD

Sendung Mit Der Maus Ard GIF by WDR
 
Ik zie inderdaad dat dit vaker aan de orde is geweest, thanks @Hoogheid. Maar weten jullie waar ik me dan toch ook weer vraagtekens bij zet..... Testlab professional, daar zou ik toch wat meer precisie bij verwachten. Of zeg ik dan iets geks?

20210704_160827.jpg
 
Tja ze hebben er een mooie naam aan gegeven Andre maar dat zegt opzich niks. Net als de JBL Proscan die ook vrij onbetrouwbaar is in de praktijk.
 
Ik zie inderdaad dat dit vaker aan de orde is geweest, thanks @Hoogheid. Maar weten jullie waar ik me dan toch ook weer vraagtekens bij zet..... Testlab professional, daar zou ik toch wat meer precisie bij verwachten. Of zeg ik dan iets geks?
Het is proffesioneler dan teststrips…
Maar het zal ongetwijfeld marketing zijn
 

Terug
Bovenaan