verschillende soorten


R

Rbroek

Guest
Vraagje wellicht een domme maar wou hem toch stellen

ik was vandaag in een winkel en daar hadden ze prachtige dwergcichliden soorten Apistogramma soorten tot zijn spijt had hij enkel mannetjes over

nu mijn vraag zou je zonder ruzie te krijgen 2 soorten Apistogramma bij elkaar kunnen houden ? ik bedoel dan heel specifiek 1 man 1 vrouw zou dit goed gaan kweken hoeft ik niet voor elkaar te krijgen in een gezelschap bak maar wil geen ruzie

Groet
 
Vraag terug: Is jouw bak minimaal 1.50 cm lang? Met VEEL planten en verstopplaatsen en zichtonderbrekingen? Ja dan kan dat wel, anders NEE niet doen!
Wil je in een bak van 1,5 meter een groter aantal cichliden die niks kapotn makenm dan kun je overwegen om een stuk of 7 -9 Microgeophagus altispinoza of Cryptoheros nanoluteus te nemen, Dat gaat namelijk heel goed! En mooi zijn ze ook nog!
 
Een ciclide is een ciclide, hoe groot of klein ze ook zijn.
Als het er 1 hoog in z'n bol krijgt maakt ie al de rest af. (ook de altispinosa)
 
Een ciclide is een ciclide, hoe groot of klein ze ook zijn.
Als het er 1 hoog in z'n bol krijgt maakt ie al de rest af. (ook de altispinosa)
dan weet ik zeker genoeg en hou het bij 1 meter zeker bij 1 koppel

ik heb overig al vanaf het begin 1 vrouw en 1 man en al 2 keer een nestje gehad maar tegensteling tot wat ik veel lees is het buiten het samen een nestje hebben bijna 0.0 contact geen opdringerige man daar door niet de behoefde gehad der nog meerdere vrouwen bij te moeten zetten
 
@vice versa: weet niet waar jij je wijsheid vandaan haalt, heb met beide soorten in een bak van 160 cm gekweekt en dat gewoon tussen de andere bewoners, waaronder 5-7 soortgenoten. De door mij genoemde soorten zijn zeer vredelievend, en hebben speciaal gedrag om agressie te voorkomen.
Kijk maar eens naar het door mij mij geplaatste topic hierover. Ik heb de wijsheid niet in pacht, maar wel een boel eigen ervaringen.
 
@vice versa: weet niet waar jij je wijsheid vandaan haalt, heb met beide soorten in een bak van 160 cm gekweekt en dat gewoon tussen de andere bewoners, waaronder 5-7 soortgenoten. De door mij genoemde soorten zijn zeer vredelievend, en hebben speciaal gedrag om agressie te voorkomen.
Kijk maar eens naar het door mij mij geplaatste topic hierover. Ik heb de wijsheid niet in pacht, maar wel een boel eigen ervaringen.
ik spreek nergens over agressie.
Ik zeg gewoon dat ze alles gaan opeten, als ze daar de kans en de nood toe zien.
(roof)vissen gaan geen energie verdoen aan het jagen op andere dieren als het eten zo in hun mond valt. Maar de dag dat ze grote honger hebben en geen eten krijgen... Dan kan er wel eens het een en het ander verdwijnen.
 

Terug
Bovenaan