Wat is er nieuw

Verschillende vuurtjes

• Onderwerp starter Onderwerp starter KennesE
  • Startdatum Startdatum
K

KennesE

Guest
Hoi, ben aan het denken om een garnalenbak op te starten. Ik wil graag de vuurgarnalen en deze dan in verschillende kleuren( geel, rood, zwart of blauw) mag dat, volgens mij gaan ze kruisen en krijg je verschillende lelijkere kleuren dan?

Vin de citroentjes en de zwarte versie ook zo mooi. En de blauwe

Zwarte vuurtjes zal lastig worden vuurtjes danken hun naam aan de kleur rood.(vuur)
Wel zijn er diverse dwerggarnalen welke wel en niet kruisen, in uiteraard diverse kleuren en gradaties.
Hieronder een kruisschema om je wat in te lezen.
http://www.shrimps-royal.com/c-1130033/ ... uisschema/

Ik zou ook geen diverse kleuren door elkaar gaan nemen want dat gaat inderdaad kruisen.

Hoi Kennese,

Misschien handig om te weten want op veel websites worden vuurgarnalen (en andere uit deze familie) bij hun gedeeltelijk latijnse naam genoemd. Vuurgarnalen, citroengarnalen, bluevelvet, blue fairy en bijv. de zwarte sakura vallen allen onder de familie Neo-Caridina.
Ze kruizen met elkaar.

In het begin zal het een kleurrijke boel zijn maar als de soorten gaan kruizen met elkaar is de kans groot dat na een half jaar of een jaar (afhankelijk van de kweek snelheid) de bak een wat grauwe massa wordt.

Misschien iets om over na te denken inderdaad.

Ok� dus best dan 1 kleur nemen, k heb een 80l bak op het oog, kan ik er evengoed iets anders bijdoen Bv cory's ofzo ...?,,, met wat kan ik het evt combineren, ik heb ook regelmatig baby gup en platy's kan ik deze erbij zetten tot ze wat groter zijn of zijn zelfs de kleintjes gevaarlijk voor het nageslacht van de garnalen?

Bijna alle vissen zijn gevaarlijk voor het nageslacht van garnalen. Zodra een baby garnaal in de bek van een vis past, kun je ervan uitgaan dat ze ze op zullen eten. En die baby's zijn echt heel erg klein. Het ligt er maar aan of je dit erg vindt, want in principe kweken vuurgarnalen snel genoeg om de populatie in stand te houden.

Ik lees veel over osmosewater ect is dat ook nodig bij vuurtjes of is gewoon kraanwater goed, bij mij een ph van ongeveer 7 in kraanwater.. Welke waarden moet je hebben voor de vuurtjes en hoeveel zou ik nemen voor een 80 L aquarium

Zou beginnen met een stuk of 15.. sturen naar specifieke waterwaardes is niet nodig.

Als je een pH van 7 hebt uit de kraan heb je geen Osmose nodig 🙂 sowieso voor vuurtjes niet.

De Neo-Caridina kunnen gehouden worden op een pH van 6,5 tot soms wel 8.
Ik merk zelf dat ze het beste kweken op een pH van 7 tot 7,5.

Corydoras Pygmaeus hou ik zelf hier in een bakje met garnalen, ik heb iets minder jongen merk ik, maar dat is bij Caridina garnalen, dat is een ander soort. NeoCaridina kweken vrij snel.

Als je echt graag vissen wilt, dan zou ik eerst de garnalen plaatsen en wachten tot je de eerste nakweek hebt. Verder veel mos en andere schuilplaatsen, dan zou je daarna eventueel wat klein spul kunnen toevoegen.

Pasgeboren guppen en platys kan je best bij deze garnalen houden, maar ik zou ze weghalen zodra ze 1 a 1,5 cm bereikt hebben. Dus eigenlijk wat Noa zegt 🙂

Vuurtjes kunnen prima op gewoon Nederlands leiding water. Je moet met minimaal 10 beginnen en liever 15 zoals mark al aangeeft.

Biologist zei:
Bijna alle vissen zijn gevaarlijk voor het nageslacht van garnalen. Zodra een baby garnaal in de bek van een vis past, kun je ervan uitgaan dat ze ze op zullen eten. En die baby's zijn echt heel erg klein. Het ligt er maar aan of je dit erg vindt, want in principe kweken vuurgarnalen snel genoeg om de populatie in stand te houden.

Oooooooooooooh, die arme babygarnalen :deal: 😉.

jessicapilon zei:
Biologist zei:

Oooooooooooooh, die arme babygarnalen :deal: 😉.

Beetje levend voer heb ik geen problemen mee 😀 zolang ze maar niet alles opvreten.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan