Wat is er nieuw

verstoppen

Lars045

Well-known member
Lid geworden
13 mei 2013
goede avond,
Ik vroeg mij af of garnalen zich wel eens onder stenen verstoppen en of ze dat dan zelf een beetje uitgraven. en zou het kunnen zijn dat zwangere garnalen zich ook goed verstopppen?

Ja,waarom niet. Ze zwemmen ook wel gewoon door de bak.
En ,hebben ze geen eieren,of jongen meer,is het weer een gewone garnaal.

Graven doen ze niet echt. Verstoppen wel, daar zijn ze erg goed in. Zeker als het een klein groepje is, dan laten ze zich erg weinig zien.
Met hoe meer ze zijn, hoe meer je er ziet en hoe sneller ze zich laten zien.

ja owke snap ik. om even het hele verhaal te vertellen. ik had 10 snow white garnalen gekocht hele leuke beestjes. maar nu had ik ze in mn aquarium gezet en nu bleek dat de pauwenooggrondel het een snackje vond dus ik heb snel een aquarium gehaald en deze snel in gericht met zand plantjes en keitjes uit de tuin. gevuld en de garnalen erin gedaan dus vandaar dat ik ze misschien niet zie. is alweer 3 weken geleden. er waren nog maar 6 over ennu zie ik er nog maar altijd 2 maar ik vind geen dode garnalen

Een garnalenlijkje is zo vergaan dus zou best kunnen dat er dood zijn gegaan ondertussen en op een lastig te zien plekje hebben gelegen bv.
Weet je de waterwaarden?

Zand, plantjes en keitjes uit de tuin?? Dat is niet zo verstandig.... Dat zand kan zware metalen bevatten als koper, wat giftig is.

Mijn garnaaltjes verstoppen zich ook veel. In de planten,achter het hout of in het decorhuisje. Soms zie ik ze een week niet. Wel is er 1 opgegeten door mijn guppen. Ze verscheurde het beestje voor mijn ogen.

Twinmootje zei:
Mijn garnaaltjes verstoppen zich ook veel. In de planten,achter het hout of in het decorhuisje. Soms zie ik ze een week niet. Wel is er 1 opgegeten door mijn guppen. Ze verscheurde het beestje voor mijn ogen.
Dat is niet leuk om te zien, mijn garnalen zitten ook bij mijn guppen enzo, wel heb ik veel verstop plekjes, en planten gewoon laten drijven zoals zuurstofplantjes en nog wat drijfplanten. ze zitten daar wel in maar hebe ook kienhout en 2 beelden waar de garnelen makkelijk in kunnen komen, soort kasteeltje daar komen de guppen niet in ( nooit gezien in ieder geval )
Alleen vond ik een vuurgarnaal laatst in mijn filter (dood)
Wat die daar moest ik weet het niet, is eerste garnaal wat ik daar vond.🙁

ik heb de zand heel goed uitgewassen en dat was uit een zak van de hornbach maar alleen de steentjes komen uit de tuin de rest uit mn ander aquarium. ik heb ff geen waterwaardes die zal ik moeten meten weet wel dat er geen nitriet inzit

Hornbach zand is goed.

Hoe groot zijn je bakjes als ik vragen mag?

bak met vissen is 60x30x30 en garnalen aquarium is 40 liter weet ff de maten niet volgens mij 40x30x20

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan