Wat is er nieuw

Vervanger voor furanol?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Esther80
  • Startdatum Startdatum
E

Esther80

Guest
Gezien de garnalensterfte in mijn bak wil ik graag behandelen met furanol. Helaas is dit middel niet verkrijgbaar in NL. Is hier inmiddels al een goede vervanger voor gekomen die ik kan gaan gebruiken?

Hoe komt het dat ze dood gaan?

Bertus zei:
Hoe komt het dat ze dood gaan?

Daar ben ik helaas nog steeds niet achter. In mijn vorige onderwerp heb ik dit met behulp van jullie niet kunnen achterhalen helaas.

Nu heeft mijn man mij verrast met nieuwe garnalen en daarvan zijn er inmiddels ook al drie dood. Helaas wisten wij toen niet dat samenvoegen problemen konden geven.
Om verdere sterfte te voorkomen wil ik dus furanol gebruiken maar dat is dus in Nederland niet meer verkrijgbaar.

vwbob zei:
In Belgie bestellen .
Doe ik ook kijk hier maar even http://www.aquashoponline.be/verzorging ... -plus.html

Maar idd wat bertus zegt .
Wat zijn de symtomen en water waardes?

Echt symptomen kan ik niet vinden maar ik hoor graag een aantal dingen waar ik kan gaan letten.

Bij het bestellen van de furanol in Belgi� komen er dan inderdaad nog �7, 00 verzendkosten overheen of kunnen ze het per envelop verzenden?

Een poosje terug had Aquafizz het nog maar of ze het nog hebben weet ik niet zeker.
Even informeren of op hun site kijken als je het wil kopen 😉

Esther80 zei:
vwbob zei:
In Belgie bestellen .
Doe ik ook kijk hier maar even http://www.aquashoponline.be/verzorging ... -plus.html

Echt symptomen kan ik niet vinden maar ik hoor graag een aantal dingen waar ik kan gaan letten.

Bij het bestellen van de furanol in Belgi� komen er dan inderdaad nog �7, 00 verzendkosten overheen of kunnen ze het per envelop verzenden?

Je gaat dat er toch niet zomaar in doen?

ik heb het van de week nog bij Wesdijk zien staan. deze hebben ook een webwinkel

Esther80 zei:
vwbob zei:
In Belgie bestellen .

om dat te weten zul je even contact moeten opnemen met koen
hij reageert altijd redelijk snel en zeer vriendelijke man

mijn garnalen komen van bij hem

Bertus zei:
Esther80 zei:
vwbob zei:
In Belgie bestellen .

Je gaat dat er toch niet zomaar in doen?

Liever niet maar wat dan te doen aan de sterfte?

Waardeloos zeg,maar heet nu dus idd Furanol 250 plus en via Westdijk kan best een optie voor je zijn denk ik.
Hoeveel liter inhoud heeft je bak?

Ik gebruik altijd furanol bij het samen voegen van onze eigen groep en een groep van een andere kweker.
Wij weten helaas ook uit ervaring dat er spontane sterfte kan ontstaan door vreemde garnalen.

Furanol gebruiken wij als voorzorg.

Ik weet dat sommige winkels het nog verkopen.
In nederland is het strafbaar om te verkopen boetes tot 10.000�.

Alleen een dierenarts mag nog antibiotica verkopen.( waar furanol ook onder valt)

Misschien via de dierenarts te verkrijgen?

Het kan gewoon door de bus.

Seabait zei:
Waardeloos zeg,maar heet nu dus idd Furanol 250 plus en via Westdijk kan best een optie voor je zijn denk ik.

Zeker waardeloos en bij Westdijk kan ik het niet op de site vinden. Dus dan maar bij de Belgen.
Wat zijn de tegens van dit middel kan iemand me dat zeggen?

Hmm je hebt misschien nog wel gelijk ook vw bob :sorry:

Als je aan de dosering houd is er voor de garnalen geen probleem.

Alleen met antibiotica is er een nadeel dat bacterien resistent worden en daardoor steeds zwaardere antibiotica moet komen.
Kijk maar naar de bio industrie.

Zou kunnen dat je filter een klap krijgt maar is een kwestie van goed in de gaten houden.

Seabait zei:

Het betreft een aqua40 aquarium dus nog geen 30 liter vokgens mij.

Is netto krap 25 liter en heb je voor 1 kuur aan 1 tablet genoeg.

Zie pb.

Seabait zei:
Zou kunnen dat je filter een klap krijgt maar is een kwestie van goed in de gaten houden.

Heb maar een aqua100 filter en die wil ik gaan vervangen voor een kleine sponsfilter.

Wat seabait bedoeld .
In het filter zitten ook bacterien die voor je water filtering essentieel zijn.

Ik weet niet of furanol ook werkzaam is op deze bacterien .
Maar het zou kunnen dat deze ook gedood worden,wij hebben hier geen veranderingen in het water gemeten door furanol.

Tip als je een ph controller gebruikt ,deze tijdens de behandeling eruit halen!
Als je dit niet doet is er een grote kans dat deze het niet overleefd.

Wat is de huidige stand van zaken m.b.t. furanol. Ik had begrepen dat furanol 2 nu weer verkocht mag worden in NL als Furanol ?

Wij willen dit weekend CB's en CR's (lage gradatie) bestellen bij Rendo en ik twijfel of ik dit moet gebruiken maar het liefst heb ik het sowieso wel in huis als voorzorg.

Ik heb dacht ik nog wel wat maar zal dat even bekijken.

In deze tabletten zit dezelfde stof dacht ik, namelijk nifurpirinol.

Voeg je dat dan toe aan je bak of aan de transportzakjes met garnalen ?

Je kan het toevoegen aan de bak waar ze inkomen of je kan de nieuwe in een aparte bak eerst behandelen voordat je ze toevoegt.
Dat is een soort stootkuur van 1 uur. Maar goed als de oude groep iets bij zich draagt dan is dat ook niet echt effectief.

jessicapilon zei:
http://www.aquastorexl.nl/jbl-furanol-plus-250-20-tabletten.html?source=googlebase&gclid=CjwKEAiAgeW2BRDDtKaTne77ghgSJACq2U4bOMjz7BilsuhO-M94Dz-yi-WzSb-4p2jD9NeXAU5HaRoC2PXw_wcB

Thanx! :thumbs: Ga het daar wel proberen. Blijft toch een vaag verhaal....

Je kunt ook bactopur-direct gebruiken dacht ik.. je zult even moeten rondneuzen voor de exacte dosering.

Niwla zei:
jessicapilon zei:
http://www.aquastorexl.nl/jbl-furanol-plus-250-20-tabletten.html?source=googlebase&gclid=CjwKEAiAgeW2BRDDtKaTne77ghgSJACq2U4bOMjz7BilsuhO-M94Dz-yi-WzSb-4p2jD9NeXAU5HaRoC2PXw_wcB

Thanx! :thumbs: Ga het daar wel proberen. Blijft toch een vaag verhaal....

Heb het inmiddels besteld. :thumbs:

Ok, dan kun je even vooruit dus.

Als ze het daadwerkelijk gaan leveren wel ja 😉

Anders fiets je hier maar weer even langs 😀 😉.

jessicapilon zei:
Anders fiets je hier maar weer even langs 😀 😉.

Afgesproken! :thumbs:

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan