Wat is er nieuw

Vervelling met eitjes

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ischzjebel
  • Startdatum Startdatum
I

Ischzjebel

Guest
Hallo allemaal,
Sinds ongeveer 2 weken heb ik een zwangere vuurgarnaal. Maar gisteren zag ik een vervelling liggen met daarin eitjes, wat betekent dit? Waren de eitjes onbevrucht of beschimmeld geraakt? Het vrouwtje dat de eitjes bij zich droeg heeft nu ook geen eitjes meer tussen haar zwempootjes hangen.
Wat is er gebeurd?

Ik heb wel één keer een dode garnaal gevonden met eitjes.

Maar nog nooit alleen de vervelling met de eitjes.

Misschien heeft ze stress gehad?
Is ze aangevallen?

Ik zou het eerlijk gezegd niet weten.
Wat zit er nog meer aan bewoners in de bak?

Heb je er een foto van, ben wel benieuw hoe dat eruit ziet.

Ja dat is ook voor mij iets nieuws namelijk. Een dode garnaal met eitjes heb ik ook al wel gehad. Ik ben net als Sanneke wel benieuwd naar een foto als je dat zou lukken.

144287_0_82_20160903_1923441.jpg

794616_0_82_20160903_1924001.jpg

Sorry voor de slechte foto's het lag in een moeilijke hoek om te fotograferen. Ik heb geen idee waardoor ze stress zou kunnen ervaren. Aangevallen lijkt mij zeer onwaarschijnlijk, er zitten alleen vuurgarnalen in, geen andere bewoners.
Schiet me net te binnen: Ik heb een week geleden flubenol toegevoegd omdat ik last heb van planaria. Zou dit misschien de oorzaak kunnen zijn?

Heel apart, bedankt voor de foto. Heb dit echt nog nooit gezien.

Flubenol is denk ik niet de oorzaak. Dat zou veilig moeten zijn, ik gebruik dat hier ook.

Was niet heel vaak maar had hier af en toe ook weleens vervellingen met wat eitjes in de bak van de crs.
Zijn onbevruchte/slechte eitjes en is de rest wel uitgekomen,na 3-4 weken met eitjes te hebben gelopen moet zo'n vrouwtje toch weer vervellen dus komt dit weleens voor.
In principe niks om zorgen om te maken of het moet heel vaak met veel eitjes gebeuren...

Ze draagt geen eitjes meer, dus dan waren ze allemaal slecht/onbevrucht. Ach ja, volgende keer beter zullen we maar zeggen.😀

De eitjes komen eerst uit en dan vervelt ze pas natuurlijk dus de kans is groot dat er ergens toch een aantal baby garnaaltjes rondhuppelen.

Was niet heel vaak maar had hier af en toe ook weleens vervellingen met wat eitjes in de bak van de crs.
Zijn onbevruchte/slechte eitjes en is de rest wel uitgekomen,na 3-4 weken met eitjes te hebben gelopen moet zo'n vrouwtje toch weer vervellen dus komt dit weleens voor.
In principe niks om zorgen om te maken of het moet heel vaak met veel eitjes gebeuren...
Dat zou best eens kunnen. Zelf heb ik dit nog nooit gezien maar ja de vervellingen eten ze vaak op voordat ik ze aantref.

De eitjes komen eerst uit en dan vervelt ze pas natuurlijk dus de kans is groot dat er ergens toch een aantal baby garnaaltjes rondhuppelen.
Als dat zo is dan zal ik ze binnenkort wel zien. Ik laat de vervelling en de eitjes gewoon liggen, misschien komt er nog wat uit en anders worden ze vast wel opgegeten.

Ja vervellingen eten ze vaak vrij snel zelf wel op hoor. De kleintjes krijgen na enkele dagen wel wat meer kleur waardoor je ze beter kan zien. Ze zijn wel heel erg klein hoor.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan