Verwarming en Co2


G

ger engelen

Guest
Ik heb een vraag over het installeren van mijn verwarming. Ik heb eigenlijk altijd staaf verwarmers gehad in mijn aquarium. Nu heb ik onlangs een groter aquarium aangeschaft en nu is mijn verwarming te klein geworden. Na wat rond kijken kwam ik uit op een externe verwarming van jbl (500 Watt) voor mijn 450 liter aquarium. Ten eerste, is dit teveel voor een 450 liter aquarium?, Volstaat een verwarming van 300 Watt? Ten tweede, ik heb een volledige installatie gekocht voor co2 in mijn aquarium. De diffuser hiervan komt op de uitgaande slang naar het aquarium. Moet ik dan de verwarming ervoor of erna plaatsen. Al met al nogal wat om over na te denken. Heeft iemand hier ervaring mee en kun je me tips geven
groetjes Ger
 
500Watt is prima. Kun je lekker snel verwarmen.
Ik gebruik 200Watt voor mijn 720 liter en dan duurt het een stuk langer. Maar het scheelt dat ik ververs met water van 23 graden uit mijn warmtepompboiler, dus heb geen hoge capaciteit nodig, alleen beetje bijsturen en dat kan prima met 200 Watt.

Volgens mij kun je beter eerst Co2 oplossen en daarna verwarmen. Als je het andersom doet lost de CO2 als het goed is minder goed op omdat warmer water minder gassen kan bevatten.
 
dat zou inderdaad nog wel eens kunnen ja, daar had ik nog niet aan gedacht.
 
500 watt is goed, opzich maakt het niet heel veel uit lijkt mij. Als je 300w hebt, staat die langer aan dan een 500 W.
 
Een verwarming van 300 watt zou mogelijk ook kunnen volstaan. Ik werk zelf met een 100 watt staafverwarming in een bak van 150-180 liter. Ik moet wel zeggen dat ik het water wissel met water dat ik op temperatuur laat komen. De verwarming hoeft dit dus enkel een beetje bij te sturen en niet van 10 graden naar 22 graden te verwarmen. Dat zou mogelijk een langere periode duren.
 
Wie kan mij helpen. Graag zou ik met iemand in contact willen komen die eventueel hier bij mij thuis, me kan helpen om een co2 systeem aan te sluiten. Ik heb alle onderdelen hier thuis en een gedeelte ook al aangesloten, maar op de een of andere manier heb ik nog steeds het idee dat er iets niet klopt. Wat weet ik niet en zo durf ik het eigenlijk niet aan. De ph electrode moet nog gekalibreerd worden, en kan dan ook aangesloten worden. Het probleem is nu weer algen. Ik had er veel in de bak maar zo voor en na heeft dit zich opgelost. Dit ging een tijd lang heel goed en de bak draaide goed. Ik toen mijn stoute schoenen aangetrokken en gegaan voor een nieuw visbestand. Aangeschaft heb ik toen 13 maanvissen en 15 rouw tetras. In eerste instantie ging dit goed maar nu na 3 weken begint weer de alg de overhand te krijgen, en wil ik dus echt die co2 aansluiten.
 
Ik denk als je wat foto s plaatst van wat je hebt en van wat al klaar is dat je hier wel voldoende hulp kan krijgen voor het installeren. Dit is al een wat ouder topic dus mss kun je in de sectie co2 hiervoor een nieuw topic openen.
 
Maasbracht is wat uit de richting voor mij. Als je een paar foto's hebt kunnen we je waarschijnlijk ook wel uit de brand helpen.
 
13 maanvissen in een 450L bak is denk ik je antwoord waarom je algen hebt...
NO3 en PO4 zullen wss gigantisch zijn.

Maargoed met wat foto’s en filmpjes kunnen we je hier 100% Corona-proof erdoor loodjes
 
Zijn dit er teveel dan. Ik had niet verwacht dat die vissen zoveel afval zouden produceren.
 
Naja als het nog jongen zijn voer je ze Wss 3-5x op een dag en als ze volwassen zijn worden het beste strontfabrieken.
Sws word er vaak 50L per maanvis geadviseerd
 
Oke. Dan zijn het er inderdaad eigenlijk te veel. Ik zal eens kijken od ik daar nog wat aan kan veranderen.
 
Ik ben heel benieuwd naar het verloop van dit topic. Is er er een update? :petjeaf:
 

Terug
Bovenaan