Verwarming stuk?


T

Tristan2001!!

Guest
Hoi iedereen! Ik ben mijn aquarium aan het opstarten. Alle planten staan erin( aquascaping is klaar). Komende dinsdag kunnen de eerste visjes erin. Nu moet mijn temperatuur op 28 graden staan, dat stond ie ook tot ongeveer 2 uur geleden. Nu is het 26 graden😕. Hoe kan dit? Is mijn verwarming stuk? Mijn thermometer is wel in orde dus daar kan het niet aan liggen. Wel weet ik dat verwarmingen altijd apart doen: als ik mijn temperatuur op 25 instel verwarmt ie 27 en dus stel ik 22 in om 25 te krijgen maar dit is compleet anders. Wat is dit en kan ik er wat aan doen?
 
Ik weet niks zinnigs over je verwarming maar wil even een kleine tip geven ter voorkoming van teleurstellingen en zieke/dode vissen: een aquarium dient 4 weken te draaien met filter en beplanting alvorens je bewoners toe kan voegen, die 4 weken zijn nodig om het water en filter te rijpen zodat het geschikt is voor je bewoners.
 
Zal nog maar even wachten. Komen discussen in vandaar dat ik me zorgen maak om de lage temperatuur
 
Ik zou toch ook je thermometer wat vragen bij stellen, die dingen gaan ook best vaak stuk en wijken (ook de digitale) vaak meerdere graden af.

Zoals Hierboven al gezegd word: neem een temperatuurcontroler dan heb je altijd de juiste temperatuur en je verwarming kan niet op hol slaan waardoor je geen gekookte vissen krijgt, overigens is een inkbird flink aan de prijs en zijn op www.wish.com temperatuurcontrolers aanzienlijk goedkoper en net zo goed (wij gebruiken ze al jaren)
 
Of edn tdmeratuurcontroller bij Ali voor ca 10 euro. Dan zet je de thermostaat van je verwarming beter niet op max, maar op 2 graden hoger dan je gewenste temperatuur. Zo heb je een dubbele beveiliging. In het ergste geval wordt je water 2 graden te warm of verwarmt hij helemaal niet als je verwarming echt stuk is.
 
De temp is nu precies goed, het komt door m’n verwarming maar t probleem is nu gelukkig opgelost
 
Ik zou toch ook je thermometer wat vragen bij stellen, die dingen gaan ook best vaak stuk en wijken (ook de digitale) vaak meerdere graden af.

Zoals Hierboven al gezegd word: neem een temperatuurcontroler dan heb je altijd de juiste temperatuur en je verwarming kan niet op hol slaan waardoor je geen gekookte vissen krijgt, overigens is een inkbird flink aan de prijs en zijn op www.wish.com temperatuurcontrolers aanzienlijk goedkoper en net zo goed (wij gebruiken ze al jaren)
Inkbird kan toch ook op hol slaan?
 
Als je 20 graden instelt verwarmt hij 22. Als je 24 graden instelt verwarmt hij 26.
Als je 26 graden instelt verwarmt hij 28.
Dat laatste heb ik gedaan
 
Inkbird kan toch ook op hol slaan?
Nee hooguit de sensor omdat die niet 100% waterdicht is maar dan loopt het meteen op naar boven de 80 graden (de temperatuuraanduiding) en dan verwarmtie zowiezo niet omdat de stroom van de thermostaat gaat zodra de ingestelde temperatuur bereikt is, wijzelf vervangen standaard 1x p/j de sensor (kosten 1,- p/st op wish) zodat we altijd safe zitten
 
Kan, zijn en blijven mechanische relais die erin zitten.
Maar een inkbird geeft wel een audio waarschuwing als we wat uit de pas loopt.
Schijnen ook modellen te zijn met WiFi, weet niet of die je ook een berichtje sturen..
ik heb die wifi als test gekregen vanuit Inkbird zelf om te testen. Het is niet heel spannend maar wel een extra meerwaarde dat je waardan ook ziet op je tel hoeveel graden het is. ook al ben je niet thuis. en je kan het buitenshuis ook aanpassen.
sommige vinden het onzin en sommige vinden het een leuk spelletje.

Ik vind het wel grappig.
 

Terug
Bovenaan