verwarming


T

Taropi

Guest
Hallo Allemaal

ik weet niet zeker of dit wel hier thuis hoort maar kon geen topic vinden over verwarming.

ik heb een Jewel 110 met een 100 wat verwarming erin maar krijg niet echt de bak op temp. de meter staat op 24 en de bak is maar 20 graden . ik heb nog ene verwarming liggen van 50 watt uit mijn oude bak. zou ik die ook kunnen gebruiken in de Jewel.
Dus deze vervangen voor die van 100 watt . denk dat die namelijk niet meer goed werkt.

en wat is de juiste temp voor een Aquarium eigenlijk.

Er zitten sumatra vuurgarnalen zwarte neon en wat bodem vissen.

Alle info is welkom

Thanks
 
'wat bodem vissen'? Welke vissen dan?
Sommige bodemvissen willen het bloedheet, waar anderen het weer ijskoud willen.

Test de staaf anders even in een emmer water.. met een goeie thermometer.
En vaak komt de afstelschaal niet overeen met de gewenste temperatuur. Het kan dus best zijn dat de afstelschaal weliswaar op 24 staat maar niet verder door verwarmd dan 20. Wat dus zou betekenen dat je de schaal op 28 moet zetten. Al zou ik dat een flinke afwijking vinden..
Maar nogmaals.. even testen in een emmertje.
 
Hoi Kellemes

ik ben niet zo in de namen van alle vissen . dus weet nu even niet hoe die heten. Als ik ze ga halen volgende week dan zal ik de naam vragen en weet je meer welke bodem vissen het zijn. Kijk meer naar de kleuren en of ze in mijn bak passen dan naar de namen die je toch niet kunt uitspreken . hahah
 
Ja snap ik.. alleen loop je dan dus het risico dat je diertjes in je bak hebt die je niet op gezonde temperaturen samen kunt houden ;) Om nog maar niet te spreken over waterwaardes..
Je diertjes die je hebt en hun gewenste temperaturen daar moeten anderen maar iets over zeggen, dat weet ik namelijk niet.
Succes.

Nog over die verwarmingsstaaf.. ik had ooit ook staven van Juwel en was er niet tevreden mee, ze trokken het structureel niet.. kocht toen een staaf van Jager en ben sindsdien happy.
Maar goed, anderen zullen er wel weer betere ervaringen mee hebben.
 
ik zal als ik de vissen ga halen vragen of ze kwa temperatuur bij elkaar kunnen voor ik ze koop.
en een foto maken van de vissen .:D


ga nu de verwarming van mijn oude aquarium even testen in een emmer . heb de Jewel op 28 gezet en hou het in de gaten meet elk uur de temp.
Als ik hem uit het water haal is hij wel warm de staaf.
 
Taropi de schaalverdeling op je verwarming of het nu van juwel is of een ander merk is ter indicatie dus als je hem op 24 graden zet houd dit niet in dat het water dan ook 24 graden wordt
je zult dus ook dit door meten moeten instellen

tevens zorgen dat er voldoende stroming langs de verwarming komt

groet

jaap
 
Dan zeggen ze,JA HOOR.

Schrijf eerst de namen op,en zoek het hier uit.
Doe je verstandiger aan,dan dat ze het loodje leggen.
En.

Kijk meer naar de kleuren en of ze in mijn bak passen dan naar de namen die je toch niet kunt uitspreken . hahah

Nou,dan gaat het wel goed,denk ik. :(
Gele malawi, blauwe cichlide. ;)
 
Bertus zei:
Dan zeggen ze,JA HOOR.

Schrijf eerst de namen op,en zoek het hier uit.
Doe je verstandiger aan,dan dat ze het loodje leggen.
En.

Kijk meer naar de kleuren en of ze in mijn bak passen dan naar de namen die je toch niet kunt uitspreken . hahah

Nou,dan gaat het wel goed,denk ik. :(
Gele malawi, blauwe cichlide. ;)

Wat is het probleem Bertus dat ik naar de kleuren kijk ??? en of ze in mijn bak passen ????

ik ben geen persoon om alles te weten over het Aquarium vwb namen .
 
flipper34 zei:
Taropi de schaalverdeling op je verwarming of het nu van juwel is of een ander merk is ter indicatie dus als je hem op 24 graden zet houd dit niet in dat het water dan ook 24 graden wordt
je zult dus ook dit door meten moeten instellen

tevens zorgen dat er voldoende stroming langs de verwarming komt

groet

jaap

De verwarming zit naast de uitloop in de Jewel bak . die zwarte wat er standaard in zit van Jewel.kan zo niet zien of er stroming langs gaat maar ga er wel vanuit dat Jewel dit goed bedacht heeft met de verwarming en pomp toch ?
 
flipper34 zei:
Taropi de schaalverdeling op je verwarming of het nu van juwel is of een ander merk is ter indicatie dus als je hem op 24 graden zet houd dit niet in dat het water dan ook 24 graden wordt
je zult dus ook dit door meten moeten instellen

tevens zorgen dat er voldoende stroming langs de verwarming komt

groet

jaap

De verwarming zit naast de uitloop in de Jewel bak . die zwarte wat er standaard in zit van Jewel.kan zo niet zien of er stroming langs gaat maar ga er wel vanuit dat Jewel dit goed bedacht heeft met de verwarming en pomp toch ?
 
Er is meer dan de temperatuur. Lees je gewoon goed in voor je een vis koopt. Je hebt wel met levende wezens te maken, niet met decoratie-artikelen die je kiest op kleur.
 
daarom zit ik ook op dit Forum om heel veel te lezen en info van experts te krijgen.
 
De verwarming zit naast de uitloop in de Jewel bak . die zwarte wat er standaard in zit van Jewel.kan zo niet zien of er stroming langs gaat maar ga er wel vanuit dat Jewel dit goed bedacht heeft met de verwarming en pomp toch ?
[/quote]
is helemaal goed hoor
wat ik doe om een verwarmings-element goed af te stellen
hang hem in een vaas of glazen pot die hoog genoeg is om voldoende water er in te krijgen zodat het element goed onder water staat zo ver als mag natuurlijk
stel hem in op bv 22 graden en meet na een bv uurtje hoe hoog de temp is en zo veder tot ik de juiste temp instelling heb gevonden.
heb ik ook eens gelezen op het forum en bevalt goed


dan nog even voor de andere mensen in dit topic
de ts vroeg om advies over zijn verwarming element
en zie daar er vormt zich een heel andere discussie
wel boeiend maar of dit nu de ts helpt bij zijn vraag is maar de vraag

groet
jaap
 
flipper34 zei:
De verwarming zit naast de uitloop in de Jewel bak . die zwarte wat er standaard in zit van Jewel.kan zo niet zien of er stroming langs gaat maar ga er wel vanuit dat Jewel dit goed bedacht heeft met de verwarming en pomp toch ?
jaap zei:
is helemaal goed hoor
wat ik doe om een verwarmings-element goed af te stellen
hang hem in een vaas of glazen pot die hoog genoeg is om voldoende water er in te krijgen zodat het element goed onder water staat zo ver als mag natuurlijk
stel hem in op bv 22 graden en meet na een bv uurtje hoe hoog de temp is en zo veder tot ik de juiste temp instelling heb gevonden.
heb ik ook eens gelezen op het forum en bevalt goed


dan nog even voor de andere mensen in dit topic
de ts vroeg om advies over zijn verwarming element
en zie daar er vormt zich een heel andere discussie
wel boeiend maar of dit nu de ts helpt bij zijn vraag is maar de vraag

groet
jaap

gebeurt inderdaad vaker
helaas te vaak
maar das niet alleen hier op dit forum
 
Taropi zei:
Bertus zei:
Dan zeggen ze,JA HOOR.

Schrijf eerst de namen op,en zoek het hier uit.
Doe je verstandiger aan,dan dat ze het loodje leggen.
En.

Kijk meer naar de kleuren en of ze in mijn bak passen dan naar de namen die je toch niet kunt uitspreken . hahah

Nou,dan gaat het wel goed,denk ik. :(
Gele malawi, blauwe cichlide. ;)

Wat is het probleem Bertus dat ik naar de kleuren kijk ??? en of ze in mijn bak passen ????

ik ben geen persoon om alles te weten over het Aquarium vwb namen .

Ja,als jij alleen op kleuren af gaat,kan je zo verschilende vissen hebben ,die mooi zijn,maar niet bij elkaar horen.
Je bent de eerste niet,maar ook de laatste niet. :thumbs:

En was ik ON-topic,sorry dan.
Zal de volgende keer niets meer zeggen.
Anders VALLEN ZE er weer over.
 
Bertus zei:
Taropi zei:
Bertus zei:
Dan zeggen ze,JA HOOR.

Schrijf eerst de namen op,en zoek het hier uit.
Doe je verstandiger aan,dan dat ze het loodje leggen.
En.

Kijk meer naar de kleuren en of ze in mijn bak passen dan naar de namen die je toch niet kunt uitspreken . hahah

Nou,dan gaat het wel goed,denk ik. :(
Gele malawi, blauwe cichlide. ;)

Wat is het probleem Bertus dat ik naar de kleuren kijk ??? en of ze in mijn bak passen ????

ik ben geen persoon om alles te weten over het Aquarium vwb namen .

Ja,als jij alleen op kleuren af gaat,kan je zo verschilende vissen hebben ,die mooi zijn,maar niet bij elkaar horen.
Je bent de eerste niet,maar ook de laatste niet. :thumbs:

En was ik ON-topic,sorry dan.
Zal de volgende keer niets meer zeggen.
Anders VALLEN ZE er weer over.

zag deze vraag niet dus sorry

Taropi zei:
en[color:#FF6666] wat is de juiste temp voor een Aquarium eigenlijk.[/color]

Er zitten sumatra vuurgarnalen zwarte neon en wat bodem vissen.

Alle info is welkom

Thanks
 
bertus is helemaal niet tegen jouw persoonlijk bedoelt maar meer in het algemeen
daarnaast heb ik straal over de tweede vraag van de ts gelezen
is ook niet zo handig van de ts om deze hier ook neer te zetten had ie beter in een ander topic bv inrichting of bestand kunnen doen toch

afijn hoopt dat niemand zich persoonlijk aan gesproken voelt is helemaal mijn bedoeling niet geweest

groet

jaap
 
Heren

Ik gaf met de inleiding ook al aan dat ik niet wist of dit wel hier hoorde .

Er staat zoveel info op de site dat je als newbee niet meteen alles goed doet en in de juiste topic plaats.Sory .
Als ik ook bijna 500 berichten heb gepost wel weten hoe het werkt.:D

Om even terug te komen op mijn vraag over de Temp van mijn Aquarium . ik heb nu na 3 dagen de temp op 25 graden met licht aan , als dat uit gaat zakt hij terug naar 23 . wel veel verschil volgens mij.

Nogmaals ik ben blij met alle hulp die ik krijg , maar geef dan ook een antwoord waar ik iets mee kan en niet een opmerking van Ja hoor .

Ik heb een Aquarium met vissen erin en garnalen , weet echt niet of ze uit Azie afrika of weet ik waar vandaag komen.

Alle info is welkom .

Hoije
 
Vergeet niet,dat je verlichting ook warmte geeft.
Gaat het licht uit,zakt de temperatuur ook.
T5 geeft meer warmte dan T8.
Buiten de verwarming om.

En dit.
Ik heb een Aquarium met vissen erin en garnalen , weet echt niet of ze uit Azie afrika of weet ik waar vandaag komen.

Wat je nu zegt,kunnen vissen met verschillende temperaturen zijn.
UIt verschillende streken.

Als het kan laat ze zien.
 
heb ik zelf ook hoor Taropi die temperatuur drop en of dat nu zo erg is zal in de natuur ook niet altijd de zelfde temp zijn toch
of je moet hele specifieke soorten hebben die daar absoluut niet tegen kunnen
zie als ik zelf een visje op zoek op het net een behoorlijke verschillende temperaturen voorbij komen

groet
jaap
 
Bertus zei:
Vergeet niet,dat je verlichting ook warmte geeft.
Gaat het licht uit,zakt de temperatuur ook.
T5 geeft meer warmte dan T8.
Buiten de verwarming om.

En dit.
Ik heb een Aquarium met vissen erin en garnalen , weet echt niet of ze uit Azie afrika of weet ik waar vandaag komen.

Wat je nu zegt,kunnen vissen met verschillende temperaturen zijn.
UIt verschillende streken.

Als het kan laat ze zien.

Ik krijg van de week de foto`s en de namen van de vissen die ik uitgezocht heb. Dan laat ik ze hier zien.
Dit zijn al wel de water waardes .

dit zit er nu al in .

2 x Ancistrussen klein 3 cm
20 x Vuurgarnalen
8 x Anatome helena's


Datum NO3 (Nitraat) NO2(Stikstofdioxide) GH(Totale hardheid) KH(carbonaathardheid PH(Zuurgraad) Temp

13-4-2014 0 0 >10 6 7,6 25
14-4-2014 0 0 >8 5 7,2 25
 

Terug
Bovenaan