Verzendkosten delen voor betta vissen uit Thailand.


Misschien dat je hier je vraag eens kan stellen?
Dit is een groep op facebook van mensen die betta's houden en kweken. Heb af en toe mensen langs zien komen die betta's importeerde vanuit Azie.
 
Ik vind het een beetje moeilijk om te zeggen wat ik er van vindt omdat ik het nergens op kan baseren.
Ik heb geen idee hoe er met die beestjes omgesprongen wordt tijdens het transport.
Misschien worden ze wel letterlijk in de watten gelegd.
Al is het dan in voornoemde verpakkingen
Ik weet het niet.

Ik vermoed alleen dat het geen pretje is voor de beestjes.
En denk dat er in Nederland ook mooie Betta's gekweekt worden.
Is het niet bij Ruinemans dan toch wel bij hobbykwekers, wellicht eentje vlak in de buurt.
Maar, nogmaals, dat is onderbuikgevoel. Niet op kennis gebaseerd.

Wat wel op kennis is gebaseerd is dat mijn visjesboer er prat op gaat geen wildvang te verkopen.
Ik ken hem al meer dan 20 jaar, noemen elkaar bij de voornaam en als hij dat zegt dan geloof ik hem onvoorwaardelijk.
Mede gezien het feit dat wildvang voor een doorsnee gezelschapsaquarium onnodig is, genoeg keus uit de kweekvorm, durf ik gerust te stellen dat ik geen wildvang in mijn bak heb.

dan zal jouw visjesboer wel geen zeeaquarium vissen verkopen aangezien dat bijna allemaal wildvang exemplaren zijn?
 
Als je dieren uit het buitenland importeert moet je daar invoerrechten over betalen. Deze verantwoordelijkheid ligt niet bij de verkoper in het buitenland maar bij jou als importeur.

Als je deze deal aanneemt dan ben je zoals dat heet aan het 'Brown boxen', oftewel, door niet aan te geven wat er in het pakket zit worden er dieren illegaal geïmporteerd.

In de VS hebben ze dit in de spinnen hobby ook gehad met verkopers uit Polen die zeiden dat er geen invoerrechten en kosten betaald hoefden te worden. Wat dus achteraf onzin was, maar daar hebben ze maling aan, als zij maar verkopen.
 
Als je dieren uit het buitenland importeert moet je daar invoerrechten over betalen. Deze verantwoordelijkheid ligt niet bij de verkoper in het buitenland maar bij jou als importeur.

Als je deze deal aanneemt dan ben je zoals dat heet aan het 'Brown boxen', oftewel, door niet aan te geven wat er in het pakket zit worden er dieren illegaal geïmporteerd.

In de VS hebben ze dit in de spinnen hobby ook gehad met verkopers uit Polen die zeiden dat er geen invoerrechten en kosten betaald hoefden te worden. Wat dus achteraf onzin was, maar daar hebben ze maling aan, als zij maar verkopen.
Wie is de sjaak indien de douane komt?
 

Heb je hier misschien iets aan?
Het is oud en dus misschien niet meer actueel, maar er staat wat uitgelegd over de constructie via Duitsland.
 

Heb je hier misschien iets aan?
Het is oud en dus misschien niet meer actueel, maar er staat wat uitgelegd over de constructie via Duitsland.
Bedankt doorgelezen, lees dat je bij Duitsland geen importkosten betaald. Weet nu jog niet of je de sjaak bent als de douane het pakt.
 
Tuurlijk ben je de Sjaak.
Dat ben je op Schiphol toch ook als je je niet aan de regels houdt?
 
Dat is zo, maar ik bedoelde eigenlijk meer dat je invoerrechten moet betalen.
Niet zo zeer een boete oid.

Ik concludeerde dat dat de vraag was.
Of je met levende have ook afstand kunt doen zou ik niet weten, maar waag ik te betwijfelen.
 
Als die kosten nou zo laag zijn zoals topic starter vermeld, en je wil graag die Bettas.... bestel ze dan gewoon en laat weten aan ons hoe het afloopt.
 
ik wil even het een en ander uit de lucht halen.

deze verkopers worden betaald via paypall
paypall staat garant voor het leveren van het product.
dan de persoon die de vissen in duitsland ontvangt heeft al eerder voor mij vissen ontvangen en service is perfect de 35 euro is om de vissen vanuit duitsland in nederland te krijgen en de 6,90 is om de vissen door de douane te krijgen in duitsland
al met al is dit naar mijn ervaring erg betrouwbaar. en geeft de transshipper in duitsland een goede service als deze een vis binnen krijgt die niet gezond oogt gaat er direct een bericht uit terug naar de kweker/verzender .
zo mogelijk zal zij de vis terug in gezondheid proberen te krijgen en dan pas doorzenden naar de klant
daarbij geeft de kweker/verkoper een doa garantie (dead on arrival) als je de vis binnen krijgt is het altijd heel belangrijk dat je eerst kijkt of de vissen nog leven zo niet de verpakking dicht laten foto's maken en contact opnemen met kweker/verkoper.
ik heb echter nog geen overleden vissen ontvangen
 
ik wil even het een en ander uit de lucht halen.

deze verkopers worden betaald via paypall
paypall staat garant voor het leveren van het product.
dan de persoon die de vissen in duitsland ontvangt heeft al eerder voor mij vissen ontvangen en service is perfect de 35 euro is om de vissen vanuit duitsland in nederland te krijgen en de 6,90 is om de vissen door de douane te krijgen in duitsland
al met al is dit naar mijn ervaring erg betrouwbaar. en geeft de transshipper in duitsland een goede service als deze een vis binnen krijgt die niet gezond oogt gaat er direct een bericht uit terug naar de kweker/verzender .
zo mogelijk zal zij de vis terug in gezondheid proberen te krijgen en dan pas doorzenden naar de klant
daarbij geeft de kweker/verkoper een doa garantie (dead on arrival) als je de vis binnen krijgt is het altijd heel belangrijk dat je eerst kijkt of de vissen nog leven zo niet de verpakking dicht laten foto's maken en contact opnemen met kweker/verkoper.
ik heb echter nog geen overleden vissen ontvangen
Bedankt voor dit bericht. Ik ben trouwens voorzien nu door een paar bettas uit Nederland. Toch bedankt
 

Terug
Bovenaan