Wat is er nieuw

verzorging

• Onderwerp starter Onderwerp starter AndYmama
  • Startdatum Startdatum
A

AndYmama

Guest
goedendag?

ik heb sinds kort een redcapje en zou graag meer info willen
zou iemand mij kunnen helpen want eentje is al gestorven

bedankt al in ieder geval

Kun je eens wat meer vertellen over het aquarium en wat je al allemaal doet qua verzorging?

Een paar basics:
AF-Beheer zei:
Goudvissen vraag en antwoord topic

Dit topic is bedoeld voor korte vragen over het houden van goudvissen. Als AquaForum onderschrijven we de volgende minimum eisen voor het houden van goudvissen

Een gewone goudvis behoort niet thuis in een aquarium, maar in een vijver
Een sluierstaart heeft per vis minimaal 50 liter water nodig
Een aquarium voor het houden van sluierstaarten moet minimaal 1 meter lang zijn
Goudvissen, en dus ook sluierstaarten, zijn groepsdieren
Schoon water is heel belangrijk, ververs minimaal eens per week een aanzienlijk deel

heb verlopig een klein aquarium
maar zou willen over gaan naar een aquarium van 40l met filter en lucht pomp, en geef mijn visje droog voer ververs ongeveer om de 3-4 dagen het water

40 liter is nog steeds erg klein ben k bang. Die vissen kunnen gigantisch groot worden. En ze zijn het liefst niet alleen. Ik zou een bak van 120 liter doen en dr een vriedje bij halen. Dat zou het best voor m zijn. Dan kun je er zo veel plezier van beleven 🙂

120 liter is gewoonlijk 80 cm. en dat is echt te klein.

ik woon momenteel te klein om echt een grote aquarium te hebben.
maar zoek in ieder geval een 2de bij te halen waar ik ze gehaald heb zaten ze erg op elkaar. nu zou het erg zijn dat ik met die 40l begin en met beetjes vergroot of toch beter in een keer

Als ik lees dat een bak van 125 liter nog te klein is dan is natuurlijk 40 liter ook veeeeeeels te klein voor de vissen.
In de post van Ivo staat al iets waar de bak aan moet voldoen. ik begrijp dat je dit misschien niet lukt maar dan kun je beter een goed ander thuis voor ze gaan zoeken.

Dan kan je beter een ander huisje voor ze zoeken...
Voor vissen die 30 cm kunnen worden is een 40 liter aquarium te klein.
100-120 cm. Minimale lengte en 50 liter per vis.

ik ken iemand met een vijver en koi's zouden ze er bij mogen of toch liever niet
in ieder geval bedank voor jullie info

Graag gedaan en succes met het vinden van beter onderdak voor de vis hoor.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan