Vierkante aquaria (Juwel Lido 200, Eheim 150/180)


Harinkie

Member
Lid geworden
30 oktober 2021
Berichten
19
Leeftijd
41
Hey iedereen,

Ik ben nieuw hier en wil meteen veel vragen stellen :)
Ik wil binnenkort een aquarium halen en denk zelf aan een vierkante aquarium. Ik vind ze stijlvol en net wat anders dan de standaard breedbeeld.
Ik twijfel tussen een aantal zoals de Lido 200 van Juwel of eentje van Eheim zoals de 150 of de 180.
Ik wil een externe filter en denk er aan om indien nodig via aquarium verlichting.nl een RGB LED licht set te halen.
Ik ga ook aan de CO2.

Iemand ervaring met beide square tanks/merken of een andere natuurlijk en welke adviseren jullie?
 
Hej! Goed plan een vierkante bakšŸ˜ƒ ben ook iemand die aangrtrokken word door een Square.
Heb een kleine lido en een grote custom.
Mijn tip. Een vierkante bak heeft iets onpraktisch maar laat je niet weerhouden. Je kan alles praktisch oplossen. Ga voor zo hoog mogelijk om maximaal te genieten.
 
Het licht is een van de uitdagingen omdat vierkante bakken relatief diep zijn.
Zorg dat je in ieder geval kan dimmen. Met de standaard lichten van juwel heb je dan al snel een praktisch probleem. Die zijn alleen te dimmen met behulp van pvc buisjes of folie die je om de leds doet.
 
Dat zijn idd prachtige bakken.
Zo'n vierkante bak zie ik een beetje als een schijf van een echt grote bak.
Wel de hoogte niet de breedte.
Daarom zijn ze erg aantrekkelijk om een groene bak van te maken. Je kan wel dezelfde hoogte in maar hoeft niet een megabak te voorzien van COĀ².
 
Hej! Goed plan een vierkante bakšŸ˜ƒ ben ook iemand die aangrtrokken word door een Square.
Heb een kleine lido en een grote custom.
Mijn tip. Een vierkante bak heeft iets onpraktisch maar laat je niet weerhouden. Je kan alles praktisch oplossen. Ga voor zo hoog mogelijk om maximaal te genieten.
Heb je foto's van jouw tanks? Ben wel benieuwd :)
 
Heb je foto's van jouw tanks? Ben wel benieuwd :)
20201027_185657.jpg
20210926_192742.jpg
 

Terug
Bovenaan