Wat is er nieuw

Vieze brij onder behuizing binnenfilter

Herbstnebel

Well-known member
Lid geworden
26 januari 2015
Tijdens de inrichting van het aquarium had ik er geen rekening mee gehouden om onder de binnenfilter ook flink wat zand aan te stampen.

Zoals je op de foto kan zien ligt er een vieze brij, hoe die er gekomen is heb ik geen idee van.
Rondom de filter ligt het zand ongeveer 1cm hoog, dus rottend plantenafval, voedsel en vissen kunnen er niet bij of ze moeten flink gaan graven 🙂

Wat zou dit kunnen zijn en moet ik me er zorgen om maken of gewoon laten voor wat het is ?

donkerebrij.jpg

Het is enkel en alleen te vinden onder de filter.

Kan achter het filter langs zijn gegaan, je hebt immers ruimte daar van de dotten kit. 😉 Zou het toch eens in de zoveel tijd even afhevelen.

Probleem is dat ik er niet goed bij kan of ik moet een paar planten tijdelijk uittrekken en een tunneltje graven zodat ik er een slang kan onderduwen. Dus als het geen kwaad zou kan mag het van mij daar gerust blijven liggen maar als het negatieve gevolgen kan hebben zoals blauwalg of ander giftig spul dan ja...dan kan ik niet anders dan het weg nemen natuurlijk.

Die drab vind je ook in je filter, vaak in het onderste mandje. Zit vol met bacteri�n.
Je kan het dus laten zitten zolang het niet door je bak zweeft.

Kan inderdaad niet zoveel kwaad, ik zou niet de moeite doen om het weg te halen en het gewoon laten liggen. Een aquarium hoeft eigenlijk helemaal niet zo brand schoon te zijn.

Dat had ik ook.

Ik heb de hele bodem eruit gehaald en water.
dan het filter eruit en verwarmingselement. Als je nu water giet in het vak van het filter ( daar zit onder een gat in de bodem van het bakje waar filter enzo in zitten). Dan stroom het water met de dode plantjes eronder vandaan. Zelf kon ik er niet met een stokje onderkomen daar is het te smal voor dus gewoon water van boven gieten en dan stroomt het weg zodat je het weg kan halen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan