Vieze groene laag op het raam

L

Lindsey

Guest
Weet iemand wat ik hier tegen kan doen? Vieze groene/bruine wazige algen laag op het raam. Ik veeg het er wel zo vanaf maar binnen een week is het weer terug :(

Alvast bedankt! :)

IMG_9103.JPG
 
Ja dat is zo te zien wat bruinalg en dat heb je soms snel als er ook lang licht boven hangt of als de zon erop staat. Schijnt de zon op die ruiten misschien?
Hoe lang draait deze bak al?
 
Ja dat is zo te zien wat bruinalg en dat heb je soms snel als er ook lang licht boven hangt of als de zon erop staat. Schijnt de zon op die ruiten misschien?
Hoe lang draait deze bak al?
Nee de zon schijnt er niet op,
hij draait nu al Ca 6 maanden.
 
Vak is wat bruinalg een gevolg van niet voldoende goede bacterien of wat vuil wat ophoopt. Tegen het raam aan zal de stroming minder zijn en wellicht blijft daar sneller wat vuil liggen. ik zie het niet goed maar zitten hogerop ook wat groene stippen?

Kun je aangeven wat voor bak het is met wat voor licht en hoe lang dat aan is?
 
hoe lang staat de verlichting aan per dag?
 
Vak is wat bruinalg een gevolg van niet voldoende goede bacterien of wat vuil wat ophoopt. Tegen het raam aan zal de stroming minder zijn en wellicht blijft daar sneller wat vuil liggen. ik zie het niet goed maar zitten hogerop ook wat groene stippen?

Kun je aangeven wat voor bak het is met wat voor licht en hoe lang dat aan is?
Klopt, meerendeels zit onderaan in de bak bovenaan bijna niets! Ik heb de juwel lido 120, met de standaard tl verlichting die er bij geleverd zat het licht staat 9 uur per dag aan.
 
ja das niet bepaald te lang ofzo.

toen ik mijn lido 120 nog had, had ik ook regelmatig van die groene alg onder op de ruiten.. had er snel vuile ruiten in overigens.
ging gewoon elke week met de water verversing de ruiten poetsen :)
 
Als het ook groene stippen/aanslag is dan kan dat een po4/co2 tekort zijn. Weet je ook de waterwaarden?
 
Soms zie je dat inderdaad vlak boven de bodem maar ik heb de indruk dat er ook hoger op het glas alg zit.
 
Ikzelf heb het over de hele voorruit ,ik maak het gewoon schoon bij elke waterwissel .
Waar het door komt weet ik niet.
 
Soms zie je dat inderdaad vlak boven de bodem maar ik heb de indruk dat er ook hoger op het glas alg zit.
Klopt, daar zitten wat groene spikkels op maar minimaal
 
bruinalg aanslag. Duurde bij mij wel 8 weken voordat het verdween. Kwam waarschijnlijk door het kraanwater. Woon je toevallig in het noorden van nl? Ben er in beide bakjes nu zo goed als vanaf.
 
Terug
Bovenaan