Vijver lek


W

Willempies

Guest
2 dagen geleden zag ik dat er allemaal scheurtjes op de kant van mijn vijver zaten. Dit komt waarschijnlijk omdat het vijverfolie al heel oud is, dus nu ga ik er een nieuw vijverfolie overheen leggen. Alleen zit ik met het probleem dat ik de vissen die er in zitten (2 volwassen koi karpers en mogelijk een paar kleintjes) alleen maar in emmers kan bewaren. Mijn idee was om de vissen in een hele grote bak die ik heb te bewaren voor die dag, en om ze later weer terug te doen. Ik wou het water in een heleboel emmers opvangen en nadat het nieuwe folie er in zit weer terug in de vijver doen zodat het oude water er nog in zit. Is dit een goed plan?
 
Hoe acuut is de lekkage?
Het water is nog wel erg koud om je vissen te verplaatsen, daarnaast is het kraanwater natuurlijk een stuk warmer dan het vijverwater.

Voor het idee zelf, klinkt prima. Belangrijk is dat je de filtratie draaiende houdt, misschien gekoppeld aan die grote tijdelijke bak?
Verreweg de meeste filterbacterieën zitten in je filter. Hele grote hoeveelheden vijverwater bewaren heeft dus niet echt een functie. Vullen met kraanwater is prima (wel rekening houden met het temperatuur verhaal dan). Al zal het 'oude water' wat je opvangt ook heel snel in temperatuur gaan stijgen.
 

zomaar een aanbieder
voor een paar tientjes heb je een 1000 liter tank waar je vissen het wel even in uithouden
kan je rustig aan doen zonder je zorgen te maken
ps. kraanwater is nu ook erg koud als het water dat reeds in je huis is opgewarmd gebruikt is.
 

Terug
Bovenaan