Vijver Mauriceb


je moet toch opletten anders leer je nooit wat van de baas
 
ik bedoelde de hond he cedric niet jou ;-)

maar helaas is me de extra pomp kapot gegaan die de stroming in de beekloop verzorgde en ff geen geld op dit moment om andere aan te schaffen dus doe het ff zonder.
 
MauriceB zei:
ik bedoelde de hond he cedric niet jou ;-)

maar helaas is me de extra pomp kapot gegaan die de stroming in de beekloop verzorgde en ff geen geld op dit moment om andere aan te schaffen dus doe het ff zonder.

Ah, ok� :p

Dat is wel balen zeg, van je pomp.
 
Denk dat ik het maar zo laat hopelijk kunnen de paradijsvissen het beekje waardreren en daar word het water eerder warm dus....
 
Honderden eitjes van de chromosus notropis. Yess nu hopen dat ze uitkomen
 
Wauw! Echt eens iets anders dan goudvissen! Blijft alles buiten zitten in de winter?
 
We zullen het dinsdag uiterlijk weten denk ik 60 uur.
Water is idd glashelder en alles groeit goed
 
Alles verschimmeld toch te weinig waterbeweging en te grote bak op nasr een nieuwe poging
 
Eindelijk contact met verschillende kwekers van macropodus occelatus Guangzhou dus ze komen er wel maar even afwachten wanneer ze zitten nu middenin kweekseizoen
 
Over 3 weken komen er 8-10 dieren deze kant , heel blij mee
 
Gaat goed zo!
Erg mooi geworden je vijver, prachtig visbestand met die ChroSoMus. ;)
Zie er zelf nog vanaf met dit visje, want stroming vinden ze wel fijner, maar wie weet in de toekomst. :)
 
Yes ze komen eraan
Vanaf donderdag en ik eigenaar van 10 x
Macropodus ocellatus Inch'on Chemulpo Seoul.
Zo ik mag geloven een unieke vis die bijna niemand heeft
 
Hey maurice,

Je vijver ziet er erg gaaf uit!
Goed om te horen dat je weer macropodus ocellatus krijgt.
Zoals je misschien nog wel kan herinneren, heb ik ook jarenlang macropodus soorten gehouden, en hebben we wel eens met elkaar gemaild over ocellatus. Mocht je in de toekomst voldoende nakweek hebben voor verkoop, dan houd ik me aanbevolen.
Heel veel succes met de ocellatus!

Groet,
Martijn
 
Jazeker weet ik nog martijn

Wel de bedoeling om nakweek te krijgen zodat de vissen in de hobby blijven bestaan.
Er gaat ook 1 koppel apart om proberen eerst te kweken
 
Problemen , afstervend hoornblad veeel regen dus alg.
We zullen maar eens zien .
 
MauriceB zei:
Problemen , afstervend hoornblad veeel regen dus alg.
We zullen maar eens zien .

Verkeerde conclusie .
Bij mij groeit het hoornblad vanzelf op puur regenwater .
Hetgeen ik daar aan kalk toevoeg is echt te verwaarlozen .
Belangrijker is wat er verder aan ballast in je vijver zit .
Normaliter groeit alles een stuk beter na een regenbui .
Maar je vijver is nog jong , geef het wat tijd , komt vanzelf goed .
 
Bedoelt Maurice niet dat het hoornblad kapot is geregend? (en dus niet dat de samenstelling van regenwater het problem is)
 
Ik bedoelde dat er dood hoornblad in de vijver ligt in begin van de vijver al misgegaan.
Daarbij regenwater waardoor de ph vrij laag is.
Heb nu gh+ toegevoegd en oxyboost besteld
 
dus die ballast wat genoemd is speelt zeker mee , heb hoornblad overgenomen van iemand dat heeft een tijd in bakken gestaan en is bij mij in de vijver afgestorven.
geprobeerd meeste eruit te halen maar viel uit elkaar dus lag een laag op de bodem.

wat ik lees is dat vijverplanten juist beter groeien op hard water?
normaal laat ik de vijver altijd zijn gang gaan maar moest nu ff wat doen algen werden teveel en verstikten de zuurstofplanten
 
MauriceB zei:

De ballast die ik eerder aanhaalde begrijp je verkeerd .
Die heb je wel nodig .
Ik zou dat verpieterd hoornblad niet verwijderen maar laten omzetten naar nuttige elementen voor je andere planten .
Ik zou een schepje maerl of coccolietenkrijt erbovenop gooien (of gewoon oplossen in de vijver)
Dan komt je vijver op gang .
Met enkel gH+ bereik je niks .
Overigens zorgt de maerl voor een hoger zuurstofgehalte in het bovenste sliblaagje zodat e.e.a. in snel tempo wordt afgebroken .
Buiten dat bevat maerl veel sporenelementen die je planten zeker zullen waarderen .
Mocht je er mee beginnen , niet teveel ineens kieperen .
Na een jaar ofzo maakt de hoeveelheid niet zo veel meer uit .
Ik kieper er gerust een paar kilo per keer in .
 
volgens mij doet oxyboost hetzelfde erwin en dat heb ik besteld.

en die maerl hoor ik van dat mensen daar terughoudend mee zijn om dat alg het daar ook goed op doet.
ik hoop dat de vijver zichzelf stabiliseert en dat dit opstart problemen zijn als de boel eenmaal groeit moet het toch goed komen.

ergens doe ik wel wat goed want ik zie allemaal jonge visjes zwemmen , ik vermoed jonge cyprinella lutrensis notropis niet meer zien paaien zijn niet vol in de paaikleuren geweest laatste 2 weken.
cyprinella's wel mooie rode kop
 
Inderdaad, ze zijn wel erg mooi hoor!
Net klaar met een beetje onderhoud, maar m'n Danio's zijn nu ook schitterend gekleurd, met een beetje fantasie lijken ze er wat op.. ;)
 

Terug
Bovenaan