Vijver Mauriceb


Prachtig die vissen!
 
Voortuin

20170609_120147.jpg
 
Ook mooi zeg!
 
Mooi!!
 
Ik koop denk een koppel gewone paradijsvissen om een jaartje te testen
 
Je hebt dus nog geen ervaring met het kweken van de notropis? Heb sinds een maandje of 2 ze ook zitten. Schooltje van 5m 5v in een bak van 200L. Super leuke vissen.
Van te voren goed voeren. Mijn vijver zit vol met zwarte muggenlarven dus voer zat. Daarna als het flink warm is een curver bak er in doen met één laag kiezels van 2-6cm doorsnede. Het is belangrijk dat je echt maar één laag doet, anders kunnen ze vast komen te zitten. De mannetjes worden zo rose als op de google afbeeldingen met dat mooie blauwe hoofdje en vinnen. De vrouwtjes veranderen ook een beetje van kleur en worden redelijk rose.

Bakje laat je er een halve dag in staan ongeveer, tot ze klaar zijn. Daarna een voor een de stenen er uit halen en dan houdt je als het goed is een bakje met eitjes over. Het duurde bij mij zeker 6-7 keer voordat ik eitjes heb gehad(150-200 van 5 vrouwtjes).

Ik heb het ''paaigedrag'' gefilmd. Als je wil zal ik het filmpje hier plaatsen :) .
 
Je hebt dus nog geen ervaring met het kweken van de notropis? Heb sinds een maandje of 2 ze ook zitten. Schooltje van 5m 5v in een bak van 200L. Super leuke vissen.
Van te voren goed voeren. Mijn vijver zit vol met zwarte muggenlarven dus voer zat. Daarna als het flink warm is een curver bak er in doen met één laag kiezels van 2-6cm doorsnede. Het is belangrijk dat je echt maar één laag doet, anders kunnen ze vast komen te zitten. De mannetjes worden zo rose als op de google afbeeldingen met dat mooie blauwe hoofdje en vinnen. De vrouwtjes veranderen ook een beetje van kleur en worden redelijk rose.

Bakje laat je er een halve dag in staan ongeveer, tot ze klaar zijn. Daarna een voor een de stenen er uit halen en dan houdt je als het goed is een bakje met eitjes over. Het duurde bij mij zeker 6-7 keer voordat ik eitjes heb gehad(150-200 van 5 vrouwtjes).

Ik heb het ''paaigedrag'' gefilmd. Als je wil zal ik het filmpje hier plaatsen :) .
Wel ervaring mee alleen dit jaar nog niet maar thnx.
Alweer met mieuwe constructie bezig.
Curverbak met daarop een rvs gaasplaatje waar se kiezels opgaan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
6x weeraal en heb de collectie compleet meer komt er niet in.

Foto is in de winkel trouwens

IMG-20170616-WA0000.jpeg
 
Leuk zo en dat is ook erg leuk voor als je als bezoeker/viste langs zou komen bij je. Heb je geen last van vandalisme door de jeugd?
Doodlopende straat , nee nooit last
Durf er nog geen vis in te doen water zakt snel bij warm weer
 
Doodlopende straat , nee nooit last
Durf er nog geen vis in te doen water zakt snel bij warm weer
Jammer...

Mischien zo'n arduino ding oid erbij zetten, die water toevoegt, als het te ver daalt?;)
 
Ok, daar heb je dan geluk mee want hier in de straat zijn zelf vijvertjes in de achtertuinen al eens de dupe geweest van malloten.
 
Ok, daar heb je dan geluk mee want hier in de straat zijn zelf vijvertjes in de achtertuinen al eens de dupe geweest van malloten.
Apart. Hier ook weinig vandalisme. Wordt weleens wat gestolen maar verder ook niet. Die weeralen zijn wel vet!
 
Ja hijs klaar het afzetrooster.
Rvs rooster vastgekit in een aluminiumframe met eronder een curverbak .

Op de pomp een kraantje gelijmd zodat ik stroom kan aanpassen

20170617_100452.jpg
 
Arduino computer is iets war je helemaal zelf kunt programmaren, en zelf dingen bij kunt halen, zodat alles automatisch gebreurd, je kunt er dus bijna alles mee doen.
Zijn ook mensen die een automatisch verversyssteem hebben met zo'n ding, dus waarom zou daf niet mer de vijver kunnen;)
 
Zou graag een keer willen komen kijken bij je vijver aangezien ik ongeveer hetzelfde idee had voor een vijver.
 
Zou graag een keer willen komen kijken bij je vijver aangezien ik ongeveer hetzelfde idee had voor een vijver.
Altijd welkom ontmoet graag medevijverianen( is dat een woord?)
 
Yes heb een titel
 
Totaaltje

20170620_135601.jpg


20170620_135751.jpg
 
Dat weet ik
 
Nieuw onderkomen voor mijn rondstaartparadijsvissen trio.
Op wieltjes altijd handig.
80 liter

20170621_172821.jpg
 
Kun je er niet een aantal voor mij kweken Maurice? :)
 
Bij interesse mogen de elritsen weg zijn me te druk voor een te kleine vijver.
Wildkleur .dus niet de amerikaanse variant
 
Nu maar hopen dat het goed gaat.
Mijn "goudvissen".
 
Het blijven echt hele mooie visjes!

Ik kan niet wachten tot ze bij mij in de vijver komen:D
 

Terug
Bovenaan