Vijver opdelen


Ruben01

Well-known member
Lid geworden
22 augustus 2016
Berichten
5,229
Leeftijd
22
Locatie
Twente
Hoi,

Ik heb al even gezocht op internet, maar kon geen antwoord vinden.
Familielid heeft een grote vijver, met veel planten en vissen. Nu wil ze daar graag een paar schildpadden in, maar deze schildpadden mogen niet bij de waterplanten en vissen komen. Dus nu was her idee om de vijver te verdelen in 2 stukken. 1 stuk waar alleen de schildpadden en vissen kunnen komen en in net andere stuk de waterplanten en vissen(vissen moeten er dus doorheen kunnen).
Vijver is gemaakt van vijverfolie.
Iemand een idee om dit op een mooie manier te doen?
Een net kan niet, buiten de schildpadden door of raken erin verstrikt.
Zo'n filterrooster voor vijvers heeft te kleine gaten.

Alvast bedankt
 
Welke vissen zijn het? Met een goudelrits zou het probleem makkelijk opgelost zijn, met een graskarper niet zo snel.
Ik ben geen expert maar is dit niet een slecht klimaat voor schildpadden?
 
De vissen mogen bij de schildpadden, maar de schildpadden niet bij de vissen? Planten kan niet ivm het opeten neem ik aan? En de planten op een verhoogd, afgeschermd deel?
 
Welke vissen zijn het? Met een goudelrits zou het probleem makkelijk opgelost zijn, met een graskarper niet zo snel.
Ik ben geen expert maar is dit niet een slecht klimaat voor schildpadden?
De roodwangschilpad overleeft iig deze winters:D
En vgm ook nog wel een paar en anders kunnen ze altijd de schuur in.;)
De vissen mogen bij de schildpadden, maar de schildpadden niet bij de vissen? Planten kan niet ivm het opeten neem ik aan? En de planten op een verhoogd, afgeschermd deel?
Ja, het gaat om goudvissen en dat soort spul. Zitten alleen hele grote partijen zuurstofplanten in die ik niet kapot wil maken, omdat het het mooi is en ze filteren het water(zie er nooit alg in, water is helder alleen zweefvuil, daarom staat er pas sinds een jaar een filter op).
 
Welke vissen zijn het? Met een goudelrits zou het probleem makkelijk opgelost zijn, met een graskarper niet zo snel.
Ik ben geen expert maar is dit niet een slecht klimaat voor schildpadden?
liggen hier ook op de boomstammen overdag, in de noodrvest. al verscheidene jaren.
 
Schildpadden kunnen volgens mij scherpe nagels hebben, weet niet hoe goed die combi is met vijverfolie.
 
Schildpadden kunnen volgens mij scherpe nagels hebben, weet niet hoe goed die combi is met vijverfolie.
Ja, daar zat ik mij ookal zorgen over te maken. Dus heb het nagezocht, veel mensen houden ze ook gewoon op vijverfolie, dis dat gaat hopelijk wel goed;)
 

Terug
Bovenaan