Wat is er nieuw

Vijver opnieuw ingericht

• Onderwerp starter Onderwerp starter Karper1975
  • Startdatum Startdatum
K

Karper1975

Guest
Van het weekend de vijver leeggehaald (3 kuub inhoud).
Hij is 60 cm diep met in het midden een stuk van 90 cm.

De waterlelie - "Attraction" had zich enorm uitgebreid en was haast niet uit de vijver te krijgen. Het is een hele mooie lelie maar te groot voor deze vijver. Overigens in 2008 gekocht bij de Aldi en opgekweekt.

Vijver schoongemaakt en opnieuw met kraanwater gevuld. Met Maerl bemest

Watercrassula uitgedund en opnieuw ingezet (drie mandjes). Het is een praktische plant maar wel een exoot. Vorig jaar in de sloot gegooid en het groeide door. In de zomer viel de sloot droog en was het gelukkig weg. Dus pas hier mee op.

Mand met Kaapse Waterlelie - bemesting toegevoegd. Dit is echt een mooie plant.
Mand met kleine waterlelie ook bemest en weer terug gezet.
Waterlie - species - knol afgesneden en met houtkoolpoeder ingewreven en teruggezet in het diepe gedeelte. Benieuwd of deze aankomt.

Glanzend fonteinkruid waren nog een paar stekken. Daar een mandje van gemaakt en teruggezet.

Tot slot vandaag uit het kanaal fonteinkruid species (bruinig - lijkt op glanzend fonteinkruid) gehaald en uit de plaatselijke plantsoenvijver veel hoornblad.

Bij elkaar twee mandjes fonteinkruid en 6 bosjes hoornblad.

Hopelijk slaat alles nu aan en de bedoeling is om er goudelritsen en chinese danio's in te doen en ook nog kikkberbeet en krabbescheer.

Nog tips? En heeft iemend nog in de buurt van Vroomshoop nog deze visjes beschikbaar?

Gr. Jan

Handig, Zwolse kanaal voor de deur? 😀

Kan je niet aan de gevraagde vissen helpen.

Thanks, nee was het Ommerkanaal. Ik moest daar toch in de buurt zijn 🙂

Geen tips helaas!
Wat zijn de maten van het wateroppervlak?

1,5 bij 3m waarvan de helft in een hoek loopt. Dus bij elkaar ongeveer 4 m2 denk ik. Ik zal een foto maken morgen en erbij zetten.

Foto's moet ik nog effe uitzoeken hoe dat moet.
Wel vandaag iets opvallend gezien. Twee jonge visjes. Waarschijnlijk zat er kuit aan hornblad en/of fonteinkruid.
Ik denk voorntjes overigens of andere witvis

Gr. Jan

Download ff dat aquaforum programmatje, dat is makkelijk uploaden.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan