Wat is er nieuw

Vijver uitbreiden.

Ronaldinjooo

New member
Lid geworden
11 juni 2025
Ik heb hier een voorgevormde kunstof vijverbak in de tuin liggen. Ik wil graag de vijver uitbreiden/groter maken. Is het mogelijk en hoe, om de bestaande vijver te laten liggen en de vijver groter te maken met folie? Ik wil dat het 1 geheel wordt en dat m'n vissen van de ene vijver naar de nieuwe vijver kunnen zwemmen.

Je kunt met lijm en EPDMkit de folie vastmaken aan de kuip. Moet je wel heel goed opletten dat je eventuele plooien goed dichtkit. Zorg ook voor een flinke overlap en lijmzone, ik zou zeker 40cm nemen.

Je kunt met lijm en EPDMkit de folie vastmaken aan de kuip. Moet je wel heel goed opletten dat je eventuele plooien goed dichtkit. Zorg ook voor een flinke overlap en lijmzone, ik zou zeker 40cm nemen.
Oké. Is het dan ook noodzakelijk om een stuk van de rand van de kunststof vijver af te halen/zagen zodat er dus een doorgang is van de ene naar de andere vijver?

ja, water kan niet springen, en de vissen gaan al helemaal niet op de gok kijken of er misschien nog een vijver naast de hunne.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan