Wat is er nieuw

Vingers branden aan de verwarmingsstaaf

Yilleke zei:
De temperatuur is wel precies goed. Het is alleen dat als hij aanslaat dat hij dan ook loeiheet wordt, ik hield mijn vinger ertegen en dat deed behoorlijk zeer.

Toch niet in de open lucht ,toch?
Onder water?
 
TonHageraats zei:
In China worden ook dingen geproduceerd naar de richtlijnen en de specificaties van Europese of Amerikaanse bedrijven en gecontroleerd voor verscheping door onafhankelijke controle bedrijven.

Klopt, maar die producten hebben geen Chinees prijsje meer.

Lees dit maar eens :
https://nl.wikipedia.org/wiki/CE-markering

Een officiele CE keuring in China is ook veel minder streng als eentje die hier in de EU gedaan wordt. Gewoonweg omdat ze met een CE keuring kunnen gaan exporteren. En dus geld voor hun land kunnen verdienen waar het uiteindelijk om draait.

En bedenk daarnaast dat er genoeg Chinese fabrikanten zijn die heel goed een mooie CE sticker kunnen plakken, zonder enige offici�le vorm van controle.

Maar om ontopic te blijven:
Het verwarmingselement waar ik het ververs-water mee opwarm, is ook te heet om beet te pakken als deze eenmaal uit het water is. Ondergedompeld in een emmer kan je hem wel beetpakken.
Het water neemt dus snel en veel van die warmte op.

Gezien jouw foto van het element is vrij duidelijk dat de verkleuring komt door enorme hitte. Zal me niet verbazen als ie echt roodgloeiend is geweest.
 
Ach die hele CE keuring is een wassen neus.

Zo lang ze bij CE een CE keurmerk kunnen toekennen aan een mandarijnen netje, dat een implantaat moest voorstellen. Kunnen ze mijns inziens beter helemaal geen stickers meer plakken.

bron: Tros Radar

On topic.

Normaal worden verwarmers ook naar verhouding steeds langer naarmate hun vermogen toeneemt. Dit is met een reden. Dat vermogen moet afgegeven worden aan het water, dus groter contact oppervlak.

Bij bovenstaande verwarmer wordt teveel warmte op een kleine plek gegenereerd.
Typisch iets chinees. Hij moet wel aan de 50 watt voldoen. Maar hij moet ook zo goedkoop mogelijk.
Dus minder materiaal is goedkoper.

Goedkoper.......dus leuker......NOT
 
Wat moeten ze dan doen? 50 watt in een 60 cm glas? heeft dat nut, dan?
 
biljoenblik zei:
Ach die hele CE keuring is een wassen neus.

Zo lang ze bij CE een CE keurmerk kunnen toekennen aan een mandarijnen netje, dat een implantaat moest voorstellen. Kunnen ze mijns inziens beter helemaal geen stickers meer plakken.

bron: Tros Radar

On topic.

Normaal worden verwarmers ook naar verhouding steeds langer naarmate hun vermogen toeneemt. Dit is met een reden. Dat vermogen moet afgegeven worden aan het water, dus groter contact oppervlak.

Bij bovenstaande verwarmer wordt teveel warmte op een kleine plek gegenereerd.
Typisch iets chinees. Hij moet wel aan de 50 watt voldoen. Maar hij moet ook zo goedkoop mogelijk.
Dus minder materiaal is goedkoper.

Goedkoper.......dus leuker......NOT

Ik ben niet technisch maar hoe kan die spiraal zo bruin worden dan? Heeft dat ook te maken met het feit dat hij te heet wordt?
 
Heet worden,doen ze allemaal.


Bij 80 % zie je dat niet,door de coating in/op het glas.
Of de bolletjes ingedrukt.
 
Even voor de duidelijkheid. Ik heb mijn vingers gebrand onder water, ik heb dit nog behoorlijk lang gevoeld. De eerste Chinese heater die ik had besteld om uit te proberen was, zag ik bij het uithalen pas, was 25 watt. Die van mp (uit China) en de laatste 4 waren 50 watt maar zijn even lang als die van 25. De heater met het glas kapot daar was het veertje doorgebrand en dit veertje zat tegen het glas aan. Dot glas was gebarsten en daar waar hij in de zuignap klemde zat een gat. Ondanks dat de heater vol water was gelopen brandde het lampje dat hij aan het verwarmen was wel.

Vorig jaar heb ik een 200 watt heater (uit China) gekocht via marktplaats. Hij heeft nog geen jaar dienst gedaan want ik kon door vocht aan de binnenkant de display niet meer aflezen, deze was digitaal en er stond nog 1 streepje op. Ik denk dat hij ca 10 maanden in gebruik was. Of deze ook zo heet werd kan ik niet zeggen want ik heb er nooit aan gevoeld. Wel heb ik een platy gehad waarvan het net leek of hij een enorme brandblaar had aan de ene kant van zijn lichaam, ik weet nog dat ik me afvroeg of hij uit het water gesprongen was en misschien per ongeluk op de tl beland was. Nu begin ik het donkerbruine vermoeden te krijgen dat hij achter de heater langs is gezwommen..

Ik vind het aantal heaters met mankementen te groot om er nog vertrouwen in te hebben en houd me gewoon bij heaters hier uit de winkel.
 
En waar haalt die ze vandaan?
Van de groothandel.
En die mischien ook uit China.
 
Bertus zei:
Heet worden,doen ze allemaal.


Bij 80 % zie je dat niet,door de coating in/op het glas.
Of de bolletjes ingedrukt.

Dat begrijp ik Bertus maar hoe kan die spiraal in 2 weken tijd zo bruin worden dan?
 
En de andere spiraal in nog geen week doorbranden/knappen? De heaters uit de winkel hier zullen ongetwijfeld ook uit china komen of iig een land daar in de buurt maar net wat er al geschreven is die zullen wel van betere kwaliteit zijn. Je hebt natuurlijk A-kwaliteit en B-kwaliteit. Deze waren overigens via aliexpress.
 
Het is net als met tv s denk ik. Veel komt uit China maar je hebt goede en slechte kwaliteit.
 
Yilleke zei:
Ik vind het aantal heaters met mankementen te groot om er nog vertrouwen in te hebben en houd me gewoon bij heaters hier uit de winkel.
Soms kan je beter wat meer geld uitgeven en in ��n keer wat goeds hebben.
Daar heb je nog garantie op ook.
 
Zoveel duurder zijn ze niet,hoor.

Google op aquarium verwarming, zie je de merken ,en gelijk de prijzen.

Ali Express zou ik ze niet vandaan halen.
 
Superfish Nano Heater 50 Watt - 1 st


Superfish Nano Heater 50 Watt

� 14,45

bol.com




Aquarium verwarming 425 250 Verwarmingsthermostaat Eden WaterParadise 57397


Aquarium verwarming ...

� 24,99

Conrad.nl




Aquarium verwarming Schego 542


Aquarium verwarming ...

� 44,99

Conrad.nl




Superfish Nano Heater 100W


Superfish Nano Heater 100W

� 12,95

AquastoreXL




Superfish XL Digital Heater - 400 Watt


Superfish XL Digital Heater -

� 50,00

bol.com




Superfish Smart heater 55W


Superfish Smart heater ...

� 18,95

AquastoreXL
 
TonHageraats zei:
In China worden ook dingen geproduceerd naar de richtlijnen en de specificaties van Europese of Amerikaanse bedrijven en gecontroleerd voor verscheping door onafhankelijke controle bedrijven.

Dus kort samengevat:

Niet te vertrouwen..
 
ER worden ook buitenChina verwarmingen gemaakt,hoor.
www.Alibaba.com

East Asia (3441)

Southeast Asia (4)

Europe (3)




Wis


Leverancier per land/regio


China( vasteland)

singapore (3)

Zuid-korea (2)

✓Nieuw-zeeland (2)

taiwan (1)

oekra�ne (1)

✓bulgarije (1)

japan (1)


Zoals SUN SUN.
 
Bertus 4 heaters voor $19,- is wel een groot verschil in prijs vind ik.

Op sites als aliexpress en alibaba is 90% van chinese herkomst hoor en eigenlijk voor dat geld kan het ook niet anders dan onbetrouwbaar zijn. Ik blijf er bestellen maar alles met stroom of hitte wat IN het water moet zal ik daar niet meer halen. Een kapotte lamp alla dat kan en is niet erg. Heaters die verbranden, knappen etc kan wel heel erg zijn.
 
C�dric Vleminckx zei:
TonHageraats zei:
In China worden ook dingen geproduceerd naar de richtlijnen en de specificaties van Europese of Amerikaanse bedrijven en gecontroleerd voor verscheping door onafhankelijke controle bedrijven.

Dus kort samengevat:

Niet te vertrouwen..

Dat is denk ik niet juist geconcludeerd Cedric. In China zullen ook heel veel goede producten worden gemaakt. Ik heb er een geleidbaarheidspen weg die hier 13 euro kost en daar 3. Het is ook dan wel dezelfde maar daar veel goedkoper. Is ook in China gemaakt en verder prima.
 
Zo, is het.
Niet gelijk alles over 1 kam scheren.
Je zou versteld staan wat daar allemaal gemaakt /ge-copieerd wordt.
Hier staat er veel belasting op, zelfs op verzendkosten,rekenen ze hier 21 % over verzendkosten. Belachelijk.
 
Nu ja, superfish zou ik ook niet onder de kwaliteitsmerken zetten.
Is dezelfde chinese rommel die een 'merk' kreeg.

Zou meer kijken richting Eheim, Sera, JBL, Schego, rena, Eden, Newatt,...
Tetra heb ik bewust niet in dit rijtje gezet.
Los van het merk dat je betaald bieden ze ook wel een flink betere kwaliteit op gebied van weerstand en thermostaat. Want ja, daar zitten grote verschillen in.
 
jessicapilon zei:
Bertus zei:
Heet worden,doen ze allemaal.


Bij 80 % zie je dat niet,door de coating in/op het glas.
Of de bolletjes ingedrukt.

Dat begrijp ik Bertus maar hoe kan die spiraal in 2 weken tijd zo bruin worden dan?

door Erik Lievens, clubblad Maart.'97.

thermostaat.gif Om het koude leidingwater op tropische temperaturen tussen 24� en 30�C te brengen moet het water verwarmd worden en de temperatuur gehandhaafd blijven. Hiervoor hebben wij een verwarmer en een regelaar nodig. Veel apparaten bezitten beide functies, deze noemen wij thermostaatverwarmingen. Warmte moet gelijkmatig over de inhoud van het aquarium verdeeld worden. Vissen die door zones van verschillende temperaturen moeten zwemmen, kunnen hierdoor schade ondervinden. Er zijn verschillende soorten warmtebronnen in de handel te verkrijgen.
De thermostaatverwarmingen, "combin�'s" in de volksmond, zijn uit glas vervaardigd en moeten ten allen tijde ondergedompeld blijven in water, zoniet springen ze kapot, met alle gevolgen van dien.

Nadeel van deze bimetaal-thermostaten is dat de bimetaaltjes soms blijven kleven. Deze zijn gebaseerd op de verschillende uitzettings-co�ffici�nten van metalen. Er kan echter metaalmoeheid voorkomen, waardoor de verwarming niet meer uitgeschakeld wordt, met als gevolg dat onze visjes worden gekookt. Onklaar geraakte thermostaten niet herstellen. De prijs is niet zo hoog, koop liever een nieuwe, er komen anders toch vodden van. (n.v.d.r. eventueel op maximum zetten en afzonderlijke thermostaat op aansluiten). Het is aan te bevelen de thermostaat en de verwarmer van elkaar gescheiden te houden. Men plaatst dan de thermostaat zover mogelijk van het verwarmingsapparaat, zo bekomt men een gelijkmatige verwarming.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan