Wat is er nieuw

vinrot betta

• Onderwerp starter Onderwerp starter Displaynaam
  • Startdatum Startdatum
D

Displaynaam

Guest
De vin is beschadig van mijn Betta. Lijkt heel veel op zogenaamde vinrot. Heb de vis sinds zaterdag!!!
Ik ververste het water wekelijks 20%, misschien komt het hier door.Planten en andere vissen doen het goed.

Heb een zogenaamde Cappata blad er in gooit. Heb al medicijnen gekocht maar nog niet in er gegooid. Wou eerst advies.

Dit kom mogelijk door:

-Die andere filter was de hard en mogelijk niet goed. Hij werd uit balans gegooid(hij viel). Zelfs met de pomp bijna op 0 had die er nog langs van. Ik heb sinds woensdag Eheim met een kraampje. Nu heb die er geen last van.

-Temperatuur was door de verwarming 23 graden. Heb nu iets hoger gezet en hij is 25 graden.

Aquarium: 60 liter

Mijn vis:
kixxNF3Wa6XJORRZuDKk12opI2Ieut0P.jpeg

Vissen bestand:
1x betta mannetje
5x betta vrouwtjes
1x algeneter (dwerg)
2x bodemvissen

Waarders🙁de rest komen nog, deze wist ik alleen uit mijn hoofd)
CO3: 0
CO2: 0
PH: 7.2(was 6.8)

Ik twijfel of dit echt vinrot is. Zie geen witte randen ofja, het witte dat er op de foto te zien is zou zomaar een onscherpte van de foto kunnen zijn.

Kun je proberen een duidelijkere foto te maken? Waterwissel + catappa was alvast een goed idee.

~ Ivo

Mascha&Ivo zei:
Ik twijfel of dit echt vinrot is. Zie geen witte randen ofja, het witte dat er op de foto te zien is zou zomaar een onscherpte van de foto kunnen zijn.

Kun je proberen een duidelijkere foto te maken? Waterwissel + catappa was alvast een goed idee.

~ Ivo
Nee, geen witte randen. Maar ik zie vinnen kapot en dacht gelijk vin rot. Zal proberen beter foto`s te maken. Morgen in daglicht

Zou je het omschrijven als het 'scheurtjes' of 'hapjes' ?

Temperatuur maakt trouwens niks uit hoor
Ik heb ze gewoon op mijn kamer staan met alleen verwarming bij de kleintjes 😉
De rest staat gewoon op 22-23 graden, dus dat maakt niks uit 🙂

Ik vind het moeilijk om de zeggen of het hapjes of scheurtjes zijn. Je zou zeggen hapjes omdat ze binnen in ze staart zitten. Aan de andere kant lijk het wel gescheurd. Hij maak ze staart wel eens klein. Met staart bedoel ik ze fin/sluier.

Na 20fotos en vele minuten was dit de beste foto tot nu. Blijf het proberen.

4PNkxlldKED2iKLCMyPZtJPymEDZfcrr.jpeg

Anders een filmpje? Misschien makkelijker voor je.

Zout schijn te helpen?

Ik zou zeggen eerst vaststellen of er iets aan de hand is wat behandeling behoeft.
Onnodig behandelen lijkt me eerder kwaad dan goed te doen.

~ Ivo

Mascha&Ivo zei:
Ik zou zeggen eerst vaststellen of er iets aan de hand is wat behandeling behoeft.
Onnodig behandelen lijkt me eerder kwaad dan goed te doen.

~ Ivo
Oke, ik las ergens dat je zout er altijd in kan doen. SWS goed, niet waar dus? Of in dit geval beter niet.

Ik zou kijken voor een beter foto of e.v.t een filmpje. M

Slecht licht maar goed toch een nieuwe poging. Vind deze vrij duidelijk

nc8kwTdM4Q8T2rgT43C4tDLh-QgYSGNH.png

Iemand een plank van aanpak?

Nou of dat wat is betwijfel ik, maar een echte Betta kenner kan beter wellicht er iets over zeggen.
Ik heb bij de Betta ook weleens een stukje eruit of kapot maar dat is niet direct vinrot.

jessicapilon zei:
Nou of dat wat is betwijfel ik, maar een echte Betta kenner kan beter wellicht er iets over zeggen.
Ik heb bij de Betta ook weleens een stukje eruit of kapot maar dat is niet direct vinrot.
Door veel te lezen, was ik ook op dat idea gekomen. Zeker omdat Mascha&Ivo vinrot beschreef. Misschien zijn de vrouwtjes hem het aanvallen. Ik zie alleen hem achter hun aan gaan maar toch..

Hoe gaat het nu met de Betta?

Bedankt voor het vragen!

Tot nu toe leeft het Betta mannetje nog steeds, er is zelfs spraken van klein beetje herstel. Hij leeft nog steeds met de 5 betta vrouwtjes. Inmiddels een maand of zelfs al 5 weken al. Verder houd het aquarium de eerder geposte waardes aan.(test 1-3 per week)

Niemand vraagt zich af wat met co3 bedoeld wordt? Ik wel. 🙂

60 cm. is trouwens wel erg krap voor een Betta-man met vijf vrouwen. Dat zijn bijna verkoopomstandigheden. Ik zou daar toch wat aan doen, voor je binnenkort weer een topic kan openen.

Ik heb 1 man in een 60cm. er is mij verteld dat die met max 2 vrouwen erin kan maar dan moet de bak goed beplant zijn met schuilmogelijkheden.
Vijf vrouwen is weg erg veel denk ik voor zo n bakje. Als er een nest komt moeten de vrouwen er ook uit en waar moet je die dan laten??

Ik denk dat de TS No3 bedoeld ipv co3 😉.

Er staat ook co2, dus je weet maar nooit.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan