Vinrot?


Billy-Bob

New member
Lid geworden
24 november 2021
Berichten
4
Leeftijd
27
Goedemiddag,

Ik ben Menno en nieuw op het forum. ik hoop dat ik geen regels overtreed door op deze manier te posten.

Wat informatie:
ik heb een Juwel Rio 240 met een aantal vissen er in. waaronder 12 Kardinaal tetra's (verder slecht in namen maar er zitten nog 3 andere soorten in. volgens een kennis met veel kennis over aquaria kunnen. ze goed samen.

Waterwaardes zijn:
-GH 4
-KH 6
-PH 7.2
-CL2 0
-NO2 0
-NO3 0
Laatste verversing is ongeveer 1 week geleden na andere ziekte.

Ik heb ongeveer 2 weken terug een aantal nieuwe vissen toegevoegd en toen heb ik en ziekte gehad. (een schimmel er kwam een soort laag over de vissen) (tijdens deze tijd ben ik ook langzaam bezig geweest met de waterwaarde iets beter te krijgen.)
de ziekte behandeld met esta 2000 en op 2 vissen na alles weer goed. hierna ongeveer 40% water ververst en filter uitgespoeld (in eigen water uiteraard)
tot ik gisteren eens een tijdje voor mijn aquarium ging zitten. de kardinalen zijn in een groep en erg snel dus lastig goed individueel te bekijken. nu denk ik dat 2 lijden aan visrot. Ik ben zelf niet thuis in visziekten, ik heb meerdere fora doorgekeken en websites bezocht maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Bij deze de vraag of jullie mij zouden kunnen adviseren. ik ben momenteel bezig om de 2 aangedane vissen in ieder geval te scheiden van de rest in een apart aquarium.
alle vissen eten normaal en zien er op de 2 van de foto's na normaal uit.

Excuus als de foto's onduidelijk zijn maar ze zijn redelijk vlot.

tempImager37aTk.jpg

tempImageMj5Gib.jpg

tempImagev71ha3.jpg
 
Waterwissel en filter schoonmaken is onvoldoende, je zal ook minimaal 24 uur over actieve kool moeten filteren om de medicatie eruit te filteren, pas daarna kan je weer nieuwe medicatie toevoegen

Ja dit is vinrot wat ik zo zie bij de tetra
 
Goedemiddag, bedankt voor de reactie!
Excuus ik heb na de medicatie kuur het filter weer opgebouwd zoals het hoort dus met actieve kool er in. Was dit vergeten te vermelden.
 

Terug
Bovenaan