Vipassana by DutchyNL82 (new scape)


De bedoeling is dat het met alleen snoeien wel gaat lukken. haha
Maar dat geeft onzettend veel rommel dus dat wordt een aardige klus!
 
Hallo allemaal!
Daar ben ik weer met een update :)

PROBLEM ALERT!!!

Ik heb ineens zwaar last van draadalgen!! Wordt er gestoord van!! En ze groeien kneiter hard! HELP!!!
De rest groeit ook super hard.... dus daar kan het niet aan liggen....

zie het mooie draadalg..... :oops:
0d67.jpg


Fissidens fox groeit ook goed! (met draadalg... )
cbwo.jpg


Flame mos steekt eindelijk de kop op!
mjmt.jpg


En het totaaltje met de net gesnoeide HC mat.
kljq.png


Ik weet niet wat ik van de willow mos rechts vind... Ik vind nu dat het de scape verstoord..... Iemand een idee??

En HELLPPPPPPPPPPPP met de groenalg!!! ???????


Hoor het graag :)
 
Een onbalans in voeding/behoefte zou de oorzaak kunnen zijn. Vragen je mossen wel zoveel plantenvoeding? Misschien moet je hierin verminderen en kijken of het effect heeft.

Daarnaast kun je ook naar "natuurlijkere" oplossingen zoeken. Levendbarenden houden wel van alg en groenvoer. Ze laten je mossen denk ik wel met rust. Daarnaast zou een kolonie garnalen (naast je Japonica's) je probleem kunnen verhelpen. Crystal reds of vuurgarnalen/Sakura's zouden qua kleur een mooi contrast kunnen bieden.

En wat een prachtige scape! Heel mooi. Zou je in een PB'tje kunnen sturen waar je de mossen vandaan hebt? Ik zou graag enkele soorten willen gebruiken in een nieuwe bak.
 
Sow, wat een mooie scape!

Balen van die draadalg.... Momenteel zit ik met hetzelfde probleem. De planten doen het erg goed, maar de draadalg ook. Er werd mij het advies gegeven om de nitraat waarde aan te sturen naar 10-15 en het fosfaat gehalte naar 4-5. Tot nu toe boek ik geen zichtbaar resultaat en vis er om de dag een hand vol met algen uit.

Hopelijk vind jij een oplossing, ik ga je topic goed in de gaten houden!
 
Ik een betere c02 vernevelaar erin gedaan. De groenalg uit het filter gehaald.... :(
en ik kreeg een tip om ook naar mijn no3 te kijken en die was 0,0 vlak voor de verversing dus dat voeg ik nu ook toe.
Ook het licht gaat een uurtje korter.

En THANX voor de complimenten :)

En ja ik had zelf ook al rCR garnaaltjes in gedachten! :) Leuk dat je er ook mee komt.
In mijn andere bak heb ik blauwe tijgers,
 
Hier nog even een paar shots die ik vandaag heb gemaakt, incl bewoners (foto 1203 damn wat zijn die rakker NIET fotogeniek!)

af5b.png


faos.jpg


idqb.jpg


agoi.jpg


7iwl.jpg


j0wf.jpg


htnr.jpg


ziyq.jpg


bqv8.jpg
 
mooie scape hoor!
jammer van de draadalg
 
Zeer gave scape! Heel erg mooi gedaan.
Heb zelf een 40l bakkie en heb sinds een paar weken ook erg last van draadalg. Ik ben bezig om de branduren iets te verminderen en ik voer minder en zorgt dat niet opgegeten voer binnen een dag uit de bak is. Kan nog niet helemaal of het werkt, maar het lijkt er wel op
 
Thanx Zwits en Vistick! :)

Ja ondanks de easycarbo en lichtvermindering, hier nog geen verbetering.
 
DutchyNL82 zei:
Thanx Zwits en Vistick! :)

Ja ondanks de easycarbo en lichtvermindering, hier nog geen verbetering.

heb hetzelfde gedaan en het gaat langzaam, maar ik kan verbetering zien.. heb met de hand ook wat verwijderd en echt aangetaste bladeren verwijderd. ik spuit easycarbo met een doseerspuitje bij de algen.
 
Erg mooi zeg!

Als ik een tip mag geven voor je draad alge probleem:

Als de verlichting 's-ochtends aan gaat, de Easy carbo toevoegen. Na een 4 uur de lamp uit en een pauze nemen van een uur of 4. Daarna nog een paar uurtjes (3 of 4) de lamp aan.
Per week voldoende water wissel; 30% minimaal. Voldoende voedingsstoffen aan het water toevoegen.
Wat erg goed helpt is AlgExit van Easy-Life!

Als je het onder controle hebt kan je de verlichting wat verlengen, maar onthoud dan wel dat je iets meer voedingsstoffen moet toedienen aan het water omdat de planten dan meer verbruiken.
 
Helaas. die website heeft al mn foto's gewist! Deze scape bestaat ook niet meer.

Hieronder staat de link naar mijn nieuwe scape
 

Terug
Bovenaan