vis bestand juwel rio 240


sam brink

Member
Lid geworden
18 januari 2024
Berichten
12
Leeftijd
16
Ik heb een juwel rio 240 gekocht van 121 x 41 x 55 cm.

Nu weet ik alleen niet zo goed wat ik er precies in kan/mag zetten ik heb zelf een beetje onderzoek gedaan en wil graag een moss carpet maken op aqua soil en daarnaast een deel zand.

als dieren zou ik er graag

- neo caridina blue dream garnalen in wllen hebben

- indische modderkruiper

- clown killi

- gouden mandjes mossel

- naaldmeerval

weten jullie of deze allemaal bij elkaar kan zonee welke niet, hoeveel ik er van elk ongeveer kan nemen
en of er misschien nog een soort op de middenlaag bij kan
 
Mooi om voor een bestand met kleine visjes te gaan in een bak van dit formaat. Twee dingen die de moeite zijn om over na te denken:
-mosselen zijn niet gemakkelijk om te houden, als ze sterven moet je het snel doorhebben, rottende mosselen hebben veel effect op je waterkwaliteit.
- Ik neem aan dat je met naaldmeerval de farlowella bedoeld, zoek goed uit wat de gewenste temperatuur is voor de specifieke soort die er beschikbaar is. De rest van je keuzes is subtropisch, dus een naalmeerval die gelukkig is op 20 graden is een mooie toevoeging. Kijk ook eens naar Rineloricara parva.

Voor een scholenvisje voor de middenlaag zou ik met bestand voor een klein soortje kiezen die past bij de temperatuur voor de rest, bijvoorbeeld:
Hypessobrycon amandaea
Boraras brigittae
Celestichthys margaritatus of erythromicron

Qua aantallen:
Garnalen 100+
Modderkruipers 10-20
Epiplatys annulatus 15
Naaldmeerval 1-5
Kleine scholenvisje 50
 

Terug
Bovenaan