Vis die zelf twijfelt of ie een vuurneon of een Chinese danio is


maffie666

Well-known member
Lid geworden
30 december 2016
Berichten
563
Leeftijd
56
Deze zat in mijn schooltje vuurneons maar ik kwam er pas na een maand achter dat ie er waarschijnlijk helemaal niet bij hoort.

Zelf switcht ie regelmatig tussen bovengenoemde vissen. Maar wat is ie?

Hier de middelste
20190528_121545.jpg
 
Hoi ik ben niet zo bekend net deze soort vissen maar misschien kan je ergens een eigenschappen lijst vinden van de Chenese Danio. Als het overeenkomt kan het toch zo een zijn omdat de vuurneons samen met Chinese Danio werden verkocht in hetzelfde aquarium.
 
Dat zou inderdaad best eens zo kunnen zijn, in de stellingen van aquariumwinkels lukt het regelmatig vissen van de ene in de andere bak te springen.

Maar ik vind deze vis eigenlijk niet echt op de chinese danio (Tanichthys albonubes) lijken. Zelfs niet op de gold- of de albino-variant daarvan.
De vrij brede rode band die van het oog tot aan de staartwortel loopt klopt niet met T. albonubes of met één van de verwanten daarvan die ik heb kunnen vinden.
En sowieso is het geen vuurneon.

Op het eerste gezicht lijkt het mij wel een Danio-soort. Een aziatische scholenvis dus.
Maar welke? Het spijt me, maar hoelang ik ook doorzoek, ik vind niets.
 
Grappig ik moest net aan deze vis denken las verderop over een roodkopzalm die lijkt er wel op maar deze heeft geen rode kop.

Toch sneu want het is duidelijk een scholenvis. Hij is vandaag redelijk opgefokt tegen de vuurneons aan t doen maar dan wens ik m succes want daar heb ik er 22 van.
 
Wellicht ruinemans eens mailen, grote kans dat dat de leverancier is en zij wellicht wel weten wat het is
 

Terug
Bovenaan