Wat is er nieuw

Vis gedraagt zich raar

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jubo
  • Startdatum Startdatum
J

Jubo

Guest
Hallo, Ik heb een 60x30x30 aquarium met Filter, Heater ( 25 graden ), luchtsteen en goede decoratie en beplanting. ( Zand als ondergrond )Al mijn vissen doen het goed en nog nooit iets mee aan de hand geweest, de bak draait al een lange tijd. Nog geen vissen ziek geweest of overleden. Nu heb ik 1 mannetjes gup, die eerder al 2 scheuren in zijn staart had. Die waren na ongeveer 3 dagen weer weg. Nu merk ik dat hij de afgelopen dagen niet meer eet, en maar een beetje boven in het aquarium ‘zwemt’ hij blijft eigenlijk alleen maar op de zelfde plek. Ik zie verder niks aan hem alleen hij wordt nu iets magerder want hij eet niet meer geloof ik. Wat kan ik hieraan doen? Ik kan hem ook niet apart zetten want ik heb maar 1 aquarium en geen extra filter of heater

guppen zeker mannetjes worden niet heel oud hoe oud is de gup

Dat wordt een luciferdoosje (grafkistje) bestellen.... 🙁 Kan er weinig anders van maken. Ze worden inderdaad al niet oud, en tegen de tijd dat jij ze als eigenaar zich zo ziek/afwijkend ziet gedragen, is er helaas al van alles aan de gang in dat visje.

Ik heb deze gup echt niet lang, deze is er nog later bijgekomen en is nog geen maand oud 🙁

moet ik hem dan nu in een aparte emmer zetten zonder iets? Zoals filter & heater. Want ik heb geen idee wat ik er mee aan moet

Apart zetten kan, zal niks uithalen maar als jij je er prettig bij voelt: doen

Wel was ik benieuwd naar hoevaak je het water ververst want dat kan ook een oorzaak zijn (als je te weinig water ververst)

1 keer per week 50% waterwissel, Hier is nog een filmpje van me gup: Hij eet al dagen niet meer en blijft maar wat rond hangen boven in het water, zijn buik heeft ook een aparte vorm

Bijlagen

• IMG_0714.MOV
    18 MB
Ja filmpje kan ik niet zien omdat het een .mov bestand is, dan zou ik dat filmpje eerst moeten downloaden en daar begin ik niet aan, beste is filmpje op youtube zetten en de link hier plaatsen

Ja die vis is geen maand oud maar toch minimaal 8-9 maanden, dat jij hem een maand in je bezit hebt zegt niet datie een maand oud is he, dus denk ik inderdaad dat het ouderdom is

Hmm maar hij was wel een flink stuk kleiner toen ik hem gekocht had, Maar het beste zou natuurlijk ouderdom zijn anders is er mss wat mis met me water kawaliteit. Ik merk ook dat als die zwemt hij een beetje waggelt en kantelt. Ik had net mijn verlichting uit gedaan, en toenet weer even aan want ik wou nog heel ff kijken. Toen leek die wel een stukje actiever. Ik kijk het wel aan

Zo'n buik is veelal het gevolg van een bacteriële woekering in de buik.
Zeker als hij niet meer eet is hier niets aan te doen.
Uitvissen en euthanaseren voordat ie sterft en de bacteriën zich in je water verspreiden is het enige wat je kan doen.

Die vis lijkt nog niet eens op kleur te zijn of is hij bleker geworden?
Als jij hem hebt zien groeien is het geen ouderdom. dan schat ik een maand of 6
ze worden niet oud maar normaal ongeveer twee jaar
Omdat je in je eerste post schreef dat je de vissen al lang hand ging ik er vanuit dat dit toch minstens een jaar was.

zijn buik zit er inderdaad niet goed uit
+1 voor Vis&versa

Vis heb ik er uit gehaald, inmiddels overleden 🙁. Nu bezig met grote waterwissel

Vis heb ik er uit gehaald, inmiddels overleden 🙁. Nu bezig met grote waterwissel
Vooral goed zoeken naar ophopingen van sediment.
Dit zijn echte broeihaarden van bacteriën

Net de andere vissen gevoerd, allemaal nog eet lust & normaal gedrag tot nu toe

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan