Wat is er nieuw

vis heeft rare plek

• Onderwerp starter Onderwerp starter brianovitch
  • Startdatum Startdatum
brianovitch zei:
wat adviseer je dan...voor de zekerheid euthanaseren?hij zit apart maar wel in gezamelijk water
Helemaal apart zetten. Als dat niet kan euthanaseren.
Het mooiste is als je 'm apart kan zetten. Overleefd de vis dat, kan die in principe rustig terug. Gaat ie toch dood, heeft ie in ieder geval geen andere vissen meer besmet als dat niet toch al gebeurd is.

En voor de zekerheid na ieder aquarium onderhoud even je handen ontsmetten antibacteri�le zeep (moet je eigenlijk altijd even doen).

Misschien is er niets aan de hand en is het gewoon een ontstoken wond, maar ik denk zelf dat het een besmettelijke ziekte is. Daar zijn er genoeg van. Dus beter een vis op offeren dan de kans groter maken dat er meer besmet raken.

Hopelijk kunne jullie het begrijpen;
De vis lag op de bodem van het bakje dood te gaan dus heb hem uit zijn leiden verlost. Niet leuk maar achteraf beter. Ben ook preventief een kuur esha2000 begonnen aangezien dit een zeer brede werking heeft. zodra de kuur is afgelopen ga ik zeker 40% water verversen en hoop dat ik het zo goed heb opgelost. In ieder geval naar mijn mening heb ik nu alles gedaan wat er binnen mijn mogelijkheden ligt. iedereen het hiermee eens?

Dat is eigenlijk jammer om preventief medicijnen te gebruiken.
Ik kan me je ongerustheid voorstellen, maar onnodig gebruik van medicijnen kan een vis zwak maken, zou ik niet gedaan hebben.
Ik zou wel een flinke waterwissel doen, en de boel goed in de gaten houden, misschien is er niets aan de hand 😉

Ik ben ook niet "iedereen". Ik zou de adviezen uit andere topics wat meer opvolgen dan constant je eigen ideeen volgen. Maar alla wie ben ik? Niet " iedereen" in ieder geval !!!

Gelukkig niet Aad...stel je voor!!!... 😀

😉

Mtt.

ik snap je reactie niet aad? moet ik dan stoppen met de kuur en een grote waterwissel doen? ik vond mijn zwaarddrager er een beetje raar uit zien, vandaar de kuur

>brian

Als je medicijnen gebruikt moet je wel weten wat er aan de hand is.
Zomaar wat erin gooien is nooit goed, gericht behandelen is beter 😉

snap ik maar hij is vaal met plukkerige vinnen. dus od een slechte week of vinrot, dus besmettelijk, dus ehsa2000 erin was mijn beredenatie

Esha 2000 en vinrot behandelen strookt niet helemaal. Daar gebruik je beter Colombo bactyfec of Sera bactopur voor. Esha 2000 doet diddly tegen bacteri�n.

Brainovitch,

In je andere ziektetopic zijn er volgens mij een aantal adviezen gegeven die je zodra de situatie enigszins verbeterd aardig in de wind slaat. Je blijkt telkens te weten wat er aan de hand is en hoe je dat moet behandelen.
De ene dag is de vis doodziek en de volgende dag is deze weer beter?????
Ik denk echt dat je een probleem in je bak hebt (en in mijn ogen heeft dat zeker met de bezetting te maken) die constant voor nieuwe problemen gaat zorgen. Een Synodontis Eupterus bijvoorbeeld hoort pertinent niet in je bak thuis, niet als ie groot is en niet als ie klein is. Verder heb je allerlei vissen die verschillende behoeften hebben etc etc..

Volgens mij hebben meerdere mensen al gezegd dat je eerst je bestand eens op orde moet maken, zodat je een uitgebalanceerd bestand krijgt. Dat is de enige manier om problemen te voorkomen. Als ik me niet vergis heb je vlak na de ziekte vissen overgenomen van een kennis (dat was jij toch of vergis ik me nou : excuses als dat zo is). Als je bak net iets als zodanig heeft gehad (inclusief vinrot) is het enige wat je niet moet doen is vissen toevoegen.

Kortom : Ik ben van mening dat je beter naar een aantal ervaren mensen hier op het forum (niet ik) zou kunnen luisteren en minder je eigen gevoel / ideeen zou moeten volgen. Deze leden zijn prima in staat om je te adviseren en je de goede kant op de leiden, maar dan moet je er wel voor open staan.

Preventief behandelen met Esha 2000 hoort daar niet bij, want dat heeft totaal geen zin.
Vis ziek = juiste middel inzetten (zoals Jones al aangeeft)

Maar zoals gezegd : Wie ben ik ??? Niet "iedereen" dus !!!

Groet,
Aad

😳 Nou, niet iedereen maar Aad geeft toch wel een heel goed advies hier.
Waarom heb je dat advies niet aangenomen in een eerdere post van problemen in je bak :S
Had je een hoop ellende bespaard, jammer hoor, je komt zo niet uit de problemen als je maar blijft aanklooien.
Maar ja, wie ben ik :sorry:

Ik heb een voorstel voor het visbestand in mijn andere topic gedaan, het komt erop neer dat ik de vissen ga opsplitsen in 2 bakken zodat ik 2 goede bestanden heb. de vissen die daar niet in passen gaan eruit. heb alleen nog geen reactie hierop ontvangen en die wacht ik af, het is dus niet het geval dat ik er niet voor open sta! ik probeer het er op t moment alles aan te doen om de visjes het naar het zin te maken. Ook bn ik van mening dat het grotendeels opstartproblemen zijn, aangezien dit aquarium nog niet zo gek lang( met vis) draait( maandje?) maar ook ben ik op de hoogte dat de vissen nu niet passen en hier ben ik dus mee bezig!

Nou, dat is fijn Brian, blij dat je er mee bezig ben, dan heb ik niks gezegd :sorry:
Maar heb je deze bak wel ingedraaid?

jazeker, 3 weken + bacterie cultuur 😉

overigens;
aad, was jij diegene die zij dat de rugzwemmer wel paste aangezien het geen actieve zwemmer is? herinner me namelijk dat iemand me dat op dit forum heeft verteld😉

>Brian

Nee sorry Brian, dat was ik zeker niet.

ik lees net dat bertus dit was, hij had er 5 in een 1.20 zitten. Is dus mogelijk omdat dit geen wilde zwemmer is😉 hij vermaakt zich op het moment prima met het zwemmen door het bootje.

Even ontopic;
Adviseren jullie om te stoppen met kuur en grote waterwissel te doen?😉

80 cm. is heel wat anders dan 120 cm. en ook dat is klein voor deze vissen. Marlies S. heeft er 1 van 30 cm. Zie je dat in een 80 cm. bak zwemmen? Niet dat zo'n vis daar zo groot in wordt, want hij vergroeit wat erg schadelijk is. Het zijn ook scholenvissen dus alleen voelt hij zich sowieso niet prettig.

Eerlijk gezegd na het rondneuzen in al je topics , vind ik het niet makkelijk jou te adviseren.
Over de medicijnen en waterwissel heb je allang antwoord gekregen, jammer dat alle zinvolle antwoorden in al je topics je geheel ontgaan.
Ik zou je graag willen helpen maar weet niet hoe, want er dringt weinig tot je door eigenlijk.
Je visbestand is een ramp, vissen krijgen niet zomaar wonden en schimmels en stip.
Ik stel voor dat jij je eens inlees over visbestanden.
Wat vind je de mooiste vis, en bouw daar een bestand omheen wat aan elkaar gewaagd is, doe dit voor het plezier van de vissen, en dus ook voor jezelf.
Met dit bestand schiet het echt niet op.
Zo kunnen we je niet helpen met je huidige visbestand , de rest is aan jou wat je met dit advies doet.
Niet alle vissen die jij mooi vind kan je zomaar bij elkaar plaatsen, omdat elke vis anders is met andere leefomstandigheden.
Ga je daar maar eens in verdiepen.

maar zo is het niet alleen aan mijn kant merk ik. ;( Zoals ik hier al aangaf heb ik een topic over mijn visbestand lopen om dit op te lossen. :idea: Hier heb ik nog geen reactie op dus deze wacht ik af. Hiernaast heb ik hierboven ook al beschreven dat ik de vissen die er niet in passen weg gaan. Ik vind het een beetje moeilijk om weggeschoven te worden als iemand die stug geen adviezen op volgt.:6 Dan had ik net zo goed niet hulp kunnen zoeken op dit forum. Ook de opmerkingen aan mijn kant worden vaak half gelezen lijkt het wel. En dat ik de tip van de waterwissel verkeerd invul kan ook gebeuren(had voor ogen dat het na de kuur was) :sorry: (Excuses als dit aanvallend over komt, zo is het totaal niet bedoeld maar had moeite met het verwoorden van mijn kant van het verhaal)

overigens ben ik gestopt met de kuur en ga vanavond 50% water verversen. :thumbs:

Je draait de boel nu om Brian, echt waar, ik heb best goed gelezen, maar de ellende die je nu hebt komt echt door je vissenbestand, dus eerst dat op orde want je ellende blijft bij het huidige vissenbestand, begrijp goed dat we je graag willen helpen, maar we weten op dit moment niet hoe.
Je vissen worden ziek, maar zijn moeilijk te helpen daar er nog niks veranderd is.
We willen wel, maar we kunnen geen wonderen verrichten ook al zou ik dat willen.En mijn laatste post is zeker niet bedoeld om jou een loer te draaien, maar juist om je op weg te helpen. 😉

Alles leuk en aardig Brian, maar dit is inderdaad de wereld op zijn kop!
Is al in je opgekomen dat je daar geen reactie meer krijgt omdat mensen het idee krijgen dat je toch niet luistert? (en dat hebben mensen daar al vermeld!)

~ Ivo

dat snap ik 😉 maar dan is nog steeds mijn punt dat ik een topic heb met een voorstel over mijn visbestand heb waar ik nog geen reactie op heb. Dit heb ik meerdere malen aangegeven maar we blijven op het punt steken dat mijn visbestand niet goed is... :stars:

Brian, dat heb je wel, je moet opnieuw beginnen is je geadviseerd, want je huidig bestand is een puinzooi.Je moet vissen wegdoen, en je mooiste vis houden en daar een geheel nieuw bestand omheen bouwen.
Je verwacht wonderen, maar helaas kunnen wij niet toveren.Weg met de vissen, zet ze op marktplaats, en opnieuw beginnen, en dan krijg je de juiste hulp die je nodig hebt.
Zoals nu gaat het niet 😉

dat staat toch in dat topic? ik wil de cory's en vijfsstreepbarbeeltjes in de 60x30x30 bak doen en de andere bak met danio's, 2 guppen en de zwaarddragers. zo heb ik 2 basisbestanden, de rest gaat weg. Het is toch onzin om vissen weg te doen om vervolgens op nieuw te halen?

enige waar ik dan reactie op nodig heb is of het dan wel goed is...ik doe ook mijn best 😉

Hoe oud ben je Brian?
Ook al splits je de bak op, dan nog komt het niet goed ben ik bang

ik weet niet of dit van toepassing is...

Misschien begrijp je ons niet, vandaar dat ik naar je leeftijd vraag.

Ik begrijp jullie prima!😉 ik wil graag even opnieuw beginnen want ben niet van mening dat we zo verder komen, mee eens? :]

ik heb het volgende voorstel. Ik ga morgen even de speciefiek eisen van mijn huidige vissen bekijken. Dan ga ik de vissen die ik perse wil houden indelen op de 2 bakken die ik heb. De rest gaat op marktplaats en dan als ik mijn nieuwe bestanden gezond en wel heb zwemmen maak ik een nieuw topic waar ik de vissen in zet die ik dan nog zou willen hebben.

Zo kom ik verder hoop ik en hiernaast hoop ik dat jullie dit ook bedoelen met de reacties!

Kom hier eerst raad vragen over je bestand VOOR je een keuze maakt 😉

akkoord, open ik daar een nieuw topic voor denk ik? Bedankt voor alle hulp!
Hopen dat het goed komt met de zwaarddrager, zal hier updates plaatsen indien er iets aparts gebeurd. denk dat ik het beste kan wachten met het overzetten van de vissen totdat hij weer gezond is ofniet?

Dan hoop ik op een nieuw goed begin Brian :thumbs:
Succes met het weggeven van je vissen op marktlaats of bij iemand uit je buurt.Als je goed advies opvolgt krijg je echt een heel leuk bakkie naar je zin waar de vissen het goed in gaan doen 😉

bedankt!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan