Wat is er nieuw

Vis heeft vastgezeten en is nu beschadigd

Japonic

Member
Lid geworden
16 augustus 2021
Leeftijd
48
Hoi allemaal,

Even een snelle vraag. Eén van mijn Vuurneons zat vanmorgen vast tussen het glas en de spons van mijn inlaat filter. Geen idee hoe lang hij daar heeft gezeten, maar hij zwom meteen weg nadat ik het filter opzij schoof.
Alles zag er op het eerste gezicht goed uit op een rafeltje op zijn vin na.
De kant van de vis aan de raamzijde is onbeschadigd, maar aan de kant van de vis aan de sponszijde heeft hij een lelijke witte gerafelde plek op zijn lichaam en een wit plekje op zijn oog.
De vis zwemt normaal en lijkt het goed te doen binnen de groep.

Nu is mijn vraag. Moet is dit zo laten of raden jullie aan de vis apart te zetten en eventueel preventief te behandelen.

MvG Robert

Tja altijd lastig om te bepalen denk ik want het kan ook alleen een beschadiging van de schubben zijn en weer goedkomen. Waarmee zou je hem willen behandelen dan want ik vindt dat je wel moet weten wat er aan de hand is voor het inzetten van medicatie. Vaak heeft dat ook wel invloed op je bacterien.
Ik zou het even aankijken.

Altijd lastig bepalen op afstand, heb je wellicht een goede foto van de vis in kwestie?

op eerst zou ik zeggen: lekker laten zwemmen & zorgen voor schoon water (hoeveel ververs je normaal gezien?).

Altijd lastig bepalen op afstand, heb je wellicht een goede foto van de vis in kwestie?

op eerst zou ik zeggen: lekker laten zwemmen & zorgen voor schoon water (hoeveel ververs je normaal gezien?).
Ik verschoon wekelijks niet meer dan 25%. Als ik meer verschoon gaan de Japonica Garnalen door de bak racen.

Ik heb geprobeerd een foto te maken.
20210820_161416.jpeg
20210820_161420.jpeg

Tja altijd lastig om te bepalen denk ik want het kan ook alleen een beschadiging van de schubben zijn en weer goedkomen. Waarmee zou je hem willen behandelen dan want ik vindt dat je wel moet weten wat er aan de hand is voor het inzetten van medicatie. Vaak heeft dat ook wel invloed op je bacterien.
Ik zou het even aankijken.
Hoi John,

Mijn (nog korte ervaring) met een Corydora die vanuit de LFS kwam met een beschadigde snor en buikvin is dat het wel weer goedkomt, maar kennis inwinnen is natuurlijk altijd beter dan later een slechte ervaring moeten delen. Medicatie vermijd ik liever als het niet hoeft inderdaad.

Vragen kan zeker ook geen kwaad en ik denk ook dat ik als ik het zo zie niks zou doen hoor.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan