vis in filter


Elsie

Well-known member
Lid geworden
31 mei 2011
Berichten
72
Locatie
Turnhout
Ik heb de afgelopen 2 dagen mijn domme betta al 3 keer uit de filter moeten halen, het arme beest is zo al enkele schubben op zijn kopje kwijt.
Ik heb x cube van 26l waar dus een filter bij ingebouwd is zoals bij de fluval aquaria.
Ik vermoed dat hij door de uitstroom opening zwemt aangezien die stroming niet heel hard gaat en ik ben dus op zoek naar een uitstroom pijpje van 1,5cm.
Weet iemand toevallig welke uitstroompijpjes 1,5cm zijn?
Liefst van al zou ik gewoon een buisje van de opening van de pomp tot aan dat gat brengen maar die buis blijft niet zitten. :( Dat zou de stroming ook wat steviger maken zodat die domkop er niet meer in kan zwemmen.
Momenteel heb ik het gat dan maar gedicht met wat filterspons...
 
Ik zou het ook gewoon dichten met spons of watten. Ik had een soortgelijk probleem bij de Home bakjes.
 
Dat arme beestje zo uitmaken :p
 
Betta's zijn inderdaad allesbehalve stom ;)

Dus is dan toch de vraag een beetje of er niet iets mis is in het bakje waardoor hij zijn toevlucht in het filter zoekt.
 
Ze zijn ook erg nieuwsgierig dus wellicht is dat de reden :)
 
Ik denk niet dat er iets mis is met mijn bakje op het eerste zicht?
hZtY9Ys5SQKy3yEOfY4QLx8zlrxb-b0w.jpeg

Dit is de filter
hZtY9Ys5SQKy3yEOfY4QLx8zlrxb-b0w.jpeg

Hier zie je dat ik het gaatje met wat spons heb dichtgestopt, ik heb een uitstroomstukje gevonden maar het is te klein voor dat gat..
hZtY9Ys5SQKy3yEOfY4QLx8zlrxb-b0w.jpeg

En hier onze nieuwsgierige betta met battlescars zijn zijn avontuurtjes. Hij heet trouwens Da Vinci.
hZtY9Ys5SQKy3yEOfY4QLx8zlrxb-b0w.jpeg
 
Kan gewoon zijn dat het beestje een schuilplek of rust zoekt. (rust van stroming)

Maar ben geen betta expert :p
 
Zou ik gek vinden want de bak heeft amper stroming, daarmee dat hij denk ik in dat gat kon zwemmen.
 
Waarom is de rechter kant zonder water? Zuigt dat niet door?

Blauwe sponsjes zijn toch droog? Siporax doet zo ook niets.
 
Die zijn niet droog hoor, misschien lijkt het zo door de foto?
Al denk ik wel dat ik met een deftig uitstroomstukje betere doorstroom ga krijgen want nu kan er water vanuit het uitstroomstuk dus ook naar binnen en water kiest jammer genoeg de weg van de minste weerstand.
 
Ik heb weleens een filmpje van een Betta gezien die zich door een paar mm water verplaatste naar een ander watergedeelte,kunnen dus op ontdekkingsreis gaan.
Waarom precies zou ik ook niet weten maar misschien gewoon omdat het kan.
Mis wel wat drijfplantjes in je bakje.
 
Elsie zei:
Die zijn niet droog hoor, misschien lijkt het zo door de foto?
Al denk ik wel dat ik met een deftig uitstroomstukje betere doorstroom ga krijgen want nu kan er water vanuit het uitstroomstuk dus ook naar binnen en water kiest jammer genoeg de weg van de minste weerstand.

Probeer wat pijpjes in elkaar te passen , wat op het pompje past.

En anders eruit halen en sponsfilter erin.
Scheelt ruimte ook.
 

Terug
Bovenaan