vis in pomp, hoe voorkom ik dit?


Nekko

Well-known member
Lid geworden
26 oktober 2015
Berichten
3,143
Locatie
Rotterdam
Ik heb gister 4 mosquito rasbora's gehaald voor bij de garnalen. Nu tel ik er nog maar 3 en de vierde zat blijkbaar dood aan de pomp.

Is er een mogelijkheid om de pomp ''visvrij'' te maken? En wat is een makkelijke manier hiervoor?
 
Gaas erom heen.

En met elastiekje vastzetten.
 
Maar is die dood gegaan door de pomp, of dood gegaan en daarna tegen de pomp aangezogen?
 
Gaas erom heen.

En met elastiekje vastzetten.
Worden ze dan niet gewoon tegen het gaas aangezogen en gaan ze alsnog dood?

het zou trouwens ook heel goed kunnen dat de vis dood ging door stres en daarna in de pomp is terecht gekomen. De andere rasbora's zwemmen vrolijk en de stroming staat echt zacht
 
Ik heb echt nog nooit meegemaakt of gehoord dat een levende vis tegen het filter wordt aangezogen en niet meer los komt.
 
Heb het hier 1 keer meegemaakt toen ik nog van die Bijlzalmen had.
Was er tijdens het onderhoud zo'n beestje in blinde paniek tegen het korfje aangekomen en bleef vastzitten maar is echt een uitzondering.
Lijkt me dat het visje van Nekko gewoon in dode of idd door stress verzwakte toestand vastgezogen is.
 
Ik tel er nu nog maar 1 mosquito in de bak.... Denken jullie dat het nog slim is om nieuwe te halen?
inhoudt bak is :
-idk hoeveel crystal red/black
-vuurgarnalen
-4 lichtoogjes (1m/3v)
- l-nummer (geen idee welke meer mr hij blijft klein)
 
Over welk formaat bak heb je het? Ik weet wel dat Galaxy's het een stuk beter doen met meer, ik vermoed dat stress door aantal er wellicht voor heeft gezorgd dat ze dood zijn gegaan. Weet niet hoe dik je ze gekocht hebt? Ze zijn in de lfs ook nog wel eens vrij dun met weinig weerstand
 
Ik neem aan dat je het over Boraras brigittae hebt. Toen ik de mijne kocht waren ze vrij mager. Door ze artemia te voeren had ik ze vrij snel op gewicht. Het zijn nu vrij bolle visjes bij mij.
 
Over welk formaat bak heb je het? Ik weet wel dat Galaxy's het een stuk beter doen met meer, ik vermoed dat stress door aantal er wellicht voor heeft gezorgd dat ze dood zijn gegaan. Weet niet hoe dik je ze gekocht hebt? Ze zijn in de lfs ook nog wel eens vrij dun met weinig weerstand
Ik heb er 4 gekocht. Deze vissen zaten volgens mij al een half jaar in dezelfde winkel met zijn vieren. De bak is 1meter. Ik heb ze express veel voeding rijk voedsel bijgevoerd en levend voer (voornamelijk artemia) omdat ik dat probleem al zag aankomen en ze aten het. Dus denk niet dat het daar aanlag.
 

Terug
Bovenaan