Wat is er nieuw

Vis met dikke buik - niet om aan te zien

• Onderwerp starter Onderwerp starter Etienne98
  • Startdatum Startdatum
E

Etienne98

Guest
Hallo allemaal,

Familie van mij hebben een vijver in de tuin met vissen. Nu zag ik net een goudvis zwemmen met een mega dikke buik. Het is echt niet om aan te zien. Ik heb even gegoogled en kwam uit bij buikwaterzucht. Is hier nog iets aan te doen?

IMG_5172.JPG

Buikwaterzucht is in de regel moeilijk tot niet te bestrijden maar bij deze vissen zou ik het verder aan de kenners over willen laten. Ziet er niet echt lekker uit in elk geval.

is dat geen pearl scale dat hoort zo google maar eens. is een ping pong bal soort.
Ik vind ze zelf heel leuk

Buikwaterzucht is in de regel moeilijk tot niet te bestrijden maar bij deze vissen zou ik het verder aan de kenners over willen laten. Ziet er niet echt lekker uit in elk geval.

😀 smaken verschillen hoor. Ik vind hem super:smitten:

is dat geen pearl scale dat hoort zo google maar eens. is een ping pong bal soort.
Ik vind ze zelf heel leuk

Hmmm. De fotos op internet zien er toch wat anders uit dan de vis die in de vijver zit. De vis heeft dit wel al een hele tijd. Volgens mn opa en oma al ruim 1 jaar

De foto is niet geheel duidelijk maar je heb wel van die ronde vissen. Kan ook weer een kruizing zijn. Zolang hij gewoon zwemt en eet zou ik me er niet druk over maken en lekker rond laten zwemmen. Buikwaterzucht staan ook meestal de schubben uit. Als hij echt ziek is dan eet hij ook niet meer. Ik denk dat hij gewoon is geboren als gedrochtje.

Of de schubben uitstaan kan ik moeilijk zien met inzoomen en vandaar dat ik ook maar het aan de experts wilde overlaten😉

Hmmm. De fotos op internet zien er toch wat anders uit dan de vis die in de vijver zit. De vis heeft dit wel al een hele tijd. Volgens mn opa en oma al ruim 1 jaar

1 jaar waterbuikzucht gaat geen vis overleven hoor. Het is gewoon zijn vorm. Hebben je opa en oma wel een aparte goudvis want zo vaak zie je ze niet:petjeaf:

Nadat ik de foto heb gezien denk ik dat je weleens gelijk kan hebben Michelle.

Kan het ook geen vergroeiing zijn aangezien de vijver niet super groot is?

De vis zwemt en eet nog goed

IMG_0494.JPG
IMG_0493.JPG
IMG_0488.JPG
Ik heb een jonkie gehad. Helaas overleden. Kun je al goed zien hoe rond een pearl scale word. die vorm hebben ze juist erin gefokt.

Als het een pearl scale is kun je dit goed aan de schubben zien. Parelschub. Zijn harde bobbeltjes. Misschien een kruising van 2 soorten kan ook, dan zien ze er wellicht wat anders uit.

Of gewoon een vreetzakje die lijd aan obesitas. :chef: Als hij echt ziek is merken ze dat wel dan eet hij op een gegeven moment niet meer en gaat levenloos op de bodem liggen.

Ik ga mijn mening maar eens vertellen over die pearl dingen, ik vind het echt slecht dat mensen zulke vissen kopen, en dat kwekers dit ooit gekweekt hebben. Deze vissen zijn gewoon harstikke misvormd, en hij heeft er zelf last van lijkt mij... Zulke vissen zouden eigelijk niet moeten overleven, net als de meeste andere kweekvarianten, zoals hemelkijker, bubble eye etc.
Sorry dat ik het zeg, maar dit is mijn bescheiden mening, en iedereen heeft een andere:daisy:😉😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan