Wat is er nieuw

Vis uit de kom; goudvis Pollie heeft een "dons" vacht

• Onderwerp starter Onderwerp starter Cornelis76
  • Startdatum Startdatum
C

Cornelis76

Guest
Hallo allemaal,

Hopelijk kan iemand me helpen. Maandagochtend trof ik onze goudvis aan op de vloer, had zich kamikaze uit het aquarium geslingerd.

Hij las vastgeplakt op de vloer en ik dacht dat hij dood was, maar nadat ik hem in het water legde begon hij weer te ademen. Hij mist nu wel wat schubben en de vinnen zijn wat gehavend.

Hij is nog wat van slag; erg rustig en eet nog niet, maar het lijkt beter te gaan. Hij had veel slijm om zich heen, maar dat lijkt veel minder. Er komt ook meer beweging in.

Alleen heeft hij een rare "dons" vacht. Is dit normaal bij het herstel (bescherming van de huid) of moet ik hier iets mee doen?

Alvast bedankt voor de tips!

Dat klinkt als schimmel. De handelaar zal je vast esha2000 willen aansmeren maar dat werkt al jaren niet meer.

JBL fungol werkt wel heel goed maar is 3x zo duur. http://www.jbl.de/nl/aquaristiek-zoetwa ... l-plus-250

Schimmelfoto
schimmelvis.jpg

Bedankt voor jullie reacties, als ik de foto zo bekijk dan lijkt het er erg veel op. Ik ga het proberen met JBL Fungol!

Ik hoop dat hij snel weer de oude is. Succes!

Hopelijk komt het weer goed idd.
Je hebt het in de titel over een kom en verder in de tekst over een aquarium dus vraag me af in wat voor bak(je) je de vis hebt zitten?
Misschien een punt ter verbetering om zulke ongelukken in de toekomst te voorkomen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan