Vis zakt steeds naar de bodem


A

Aurantiaco

Guest
Hallo,

Mijn vis (platy) zakt steeds naar de bodem. Hij probeert te zwemmen maar het lukt hem niet. Als hij eenmaal bovenin het aquarium zwemt laat hij zich vallen op een blad en blijft hij daar liggen. Ook ademt hij erg snel en heeft hij een kromme staart (waar hij vroeger nooit last van had). Het begon gisteravond en is sindsdien niet verbeterd. Hij heeft nog wel eetlust. De andere vissen lijken nergens last van te hebben.

Ik ben nieuw dus ik weet niet of dit het juiste forum is :).
 
Welkom,
kun je misschien een foto maken?
Als ik het goed begrijp heeft de platy sinds de geboorte een kromme staart?
want dan kan het inteelt zijn.
 
Bedankt,
Hij heeft juist nooit een kromme staart gehad, dat is het vreemde...
Ik zal even een foto maken. Maar hoe moet je eigenlijk een foto plaatsen?
 
sorry dat ik zo lang bezig ben maar het is erg moeilijk om een foto te maken van hem omdat hij zo gestrestst is
 
591695topclaudia_0_82_img_9768.jpg

dit is alvast een.
Hij ligt erg ver in het aquarium dus is hij erg moeilijk te fotograferen.
 
wat bedoel je daar mee?
ik heb wel een voedingsbodem en een dikke laag steentjes.
 
Volgens mij is dat de ruit. Ik heb hem nog niet met witte vlekjes gezien. Hij heeft net geprobeerd weer naar boven te zwemmen maar hij "viel" weer naar beneden. Nu ligt hij plat op de bodem maar hij ademt nog wel.
 
wel zie ik net dat de schubben een beetje los laten op zijn buik. kan dit komen doordat hij steeds op de grond ligt? want dat had hij vanmorgen nog niet.
 
nee de schubben staan niet uit, alleen aan de onderkant van het buikje een beetje maar ik denk toch dat dat komt omdat hij steeds op de grond ligt.
 
Vandaag is er helaas nog niet veel verandert. Hij heeft wel gegeten en hij probeert wel nog steeds te zwemmen alleen hij laat zich steeds vallen. Ik kan geen losse schubben zien, ook geen witte stipjes of zo iets.
 
Daar dacht ik zelf ook aan. Zijn schubben worden een beetje wittig op zijn buik. Komt dit ook voor bij een zwemblaasprobleem?
 
We hebben net het water getest, dat blijkt in orde te zijn. We moesten toch naar de dierenarts voor mijn hond dus heb ik de dierenarts meteen de foto's van mijn vis laten zien en die denk ook dat het iets aan zijn zwemblaas is.
 
Als dat zo is en er geen verbetering is opgetreden dan kun je de vis misschien beter uit zn lijden verlossen.
 
Helemaal eens, zulke gevallen haal ik er ook uit en stuur ze naar het vissenhemeltje ;)
 
Anders wordt het ook een lijdensweg voor de vis. Dit zijn de minder leuke kanten van onze hobby, maar ja het hoort er wel bij.
 
Ok�, heel erg bedankt voor de reacties!
 

Terug
Bovenaan