Wat is er nieuw

Vis zwemt op de kop na eten.

• Onderwerp starter Onderwerp starter RiseOfinformation
  • Startdatum Startdatum
R

RiseOfinformation

Guest
Hoi,

Ik heb een probleem zoals in de titel al is vermeld. Mijn sluierstaart Abigail zwemt op de kop nadat hij heeft gegeten. Abigail is behoorlijk stunned omdat hij een jaar in een 80cm bak heeft gezeten.

Op het moment heb ik een bak van 120x50x50 met 5 sluierstaarten. Ze zitten nog maar 2 weken in deze bak. (Ik kon niet eerder een bak van deze lengte aanschaffen omdat ik er geen plaats voor had)

Wat kan ik hier tegen doen?

Groetjes,
Eline

Laagjes methode , ms is het intern een infectie , ander voer .
maar vrees als ze echt vergroeid is dat het niet meer weg kan gaan maar alleen maar erger word.

Hmm, ander voer weet ik niet. Ik voer ze namelijk A+, wat naar mijn inzien heel goed voedsel lijkt te zijn.
Interne infectie zou op zich wel kunnen, hij heeft namelijk omgeklapte kieuwen. Dit had ik niet opgemerkt in de winkel toen ik hem kocht (wat nu bijna zo'n 1,5 jaar geleden is) en dat was achteraf op foto's gezien al zichtbaar. Het is namelijk een visje wat bij een intratuin vandaan komt. Dus topkwaliteit was het sowieso niet.

Ik had ook ergens gelezen dat je erwten kan gaan voeren, deze gaan koken en dan schil eraf halen, de erwten dan gaan voeren.

Verder is Abigail een super actieve vis, hij kan absoluut niet stil zitten. En heeft er alleen maar last van na het eten, wanneer die heeft gegeten draait die zich weer om en zwemt weer verder alsof er niks aan de hand was.

kan ook een gewone verstopping zijn. dit gaat makkelijker als de zwemblaas verkeerd zit.
mijn ranchu heeft er ook last van. let goed op de ontlasting of er bellen bij zitten. idd ewrten helpen tegen verstoppingen.
zorg voor zinkend voer dat je van tevoren laat voorwellen(in warm water volzuigen|) dat zou moeten helpen.
ik denk zelf niet dat het de zwemblaas is eerder de darmen die er dan tegenaan gaan duwen.

mijn ranchu heeft exact hetzelfde dus niet teveel druk om maken en zorgen dat het eten voor weld
dit moet het probleem oplossen.

het hoeft absoluut niet meteen een ziekte te zijn, maar het kan ook een scheet zijn die dwars zit 😛

Mijn ervaring is dat zulke dingen als een vis dat eenmaal heeft, zelden echt er van af komen, het blijft zwak op die zwemblaas, en zal na het eten altijd moeite blijven houden.
Totdat ze alleen nog maar ondersteboven blijven dobberen, en ik vind dat persoonlijk zielig.
Soms zijn we ook geneigd te lang te blijven proberen om zoiets beter te maken, wat vaker niet dan wel gebeurt.
Je moet het zelf maar aankijken, maar als de vis meer ondersteboven drijft zou ik er een einde aan maken, tis geen leven voor zo'n vis 🙄

Hij drijft alleen maar even na het eten ondersteboven, zodra die weer zich heeft omgedraaid en er geen eten meer is. Dan zwemt die de hele tijd weer normaal. De tijd dat hij daadwerkelijk ondersteboven drijft is hooguit 1 minuut na het eten. Ik ben een overbezorgde moeder als het aankomt wanneer m'n vissen zich niet helemaal gedragen zoals ze zich altijd al hebben gedragen.

Het lijkt er eigenlijk op alsof hij zich 'teveel' concentreert op het eten verwerken dat hij niet meer weet hoe die recht moet zwemmen. Want wanneer die niet eet heeft die er helemaal geen last van. Het is puur het momentje van het eten verwerken.

Wat geef je,drijvend voer,of zinkend.

Bij drijvende korrels,kan hij teveel lucht meenemen,uit de korrels.
Bij zinkennd voer,slokken ze onder water.

Is een Geste,he.

Het A+ voer wat ik heb is drijvend voer, ze happen wel heel veel lucht wanneer ze ernaar happen.

Dan eerst misschien voorweken? Dat het gelijk zinkt.?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan