Visbestand 110L bak


Tom1983

Well-known member
Lid geworden
3 maart 2012
Berichten
75
Locatie
Wichmond
Goedemorgen Allemaal,

Heb hier nu een 110L aquarium met de volgende vissen erin:

Koppel Trichogaster lalius - Dwerggoerami (man/vrouw)
12x Paracheirodon innesi - Neon Tetra
5x Otocinclus
7x Danio albolineatus - Gouddanio

Is hier in de toekomst nog uitbreiding in mogelijk of is dit zo wel het max voor mijn bak?
Moet zeggen dat ik momenteel wel tevreden ben met dit bestand.

Ben benieuwd naar jullie meningen en adviezen?

Groeten Tom
 
misschien nog wat garnalen erbij
maar verder zou ik niets meer toevoegen
 
misschien nog wat garnalen erbij
maar verder zou ik niets meer toevoegen

Oke garnalen zijn niet zo mijn ding. Heb je daar nog adviezen in en een soort dat je aanraad?
Gaat dat altijd samen met de vissen?
 
Nee garnalen gaan niet samen met veel vissen, vooral je tetra's staan om hun roofzucht bekend (wat niet past scheuren ze levend en wel in stukken collectief) en eten de eitjes onder de garnaal vandaan waar de garnaal dus aan overlijdt.
Mocht je toch iets willen in die trant neem dan een waaierhandgarnaal die worden te groot om opgegeten te worden, hebben wel stroming nodig.
Of een koppeltje cpo's (dwergkreeftjes worden max 3 cm) die staan bekend om hun vriendelijke karakter en laten je planten met rust (zou geen grote kreeften doen (floridakreeft bijv. of clarkiikreeft) want die pakken alles wat zwemt en zijn ware tuinierders dus daar blijft weinig van over van die planten en vissen
 
Nee garnalen gaan niet samen met veel vissen, vooral je tetra's staan om hun roofzucht bekend (wat niet past scheuren ze levend en wel in stukken collectief) en eten de eitjes onder de garnaal vandaan waar de garnaal dus aan overlijdt.
Mocht je toch iets willen in die trant neem dan een waaierhandgarnaal die worden te groot om opgegeten te worden, hebben wel stroming nodig.
Of een koppeltje cpo's (dwergkreeftjes worden max 3 cm) die staan bekend om hun vriendelijke karakter en laten je planten met rust (zou geen grote kreeften doen (floridakreeft bijv. of clarkiikreeft) want die pakken alles wat zwemt en zijn ware tuinierders dus daar blijft weinig van over van die planten en vissen

Had net zelf ook even gezocht op garnalen maar dat gaat denk ik ook niet echt mijn ding worden.
Ging mij er meer om of ik zo max met mijn bak zit of eventueel nog iets kan toevoegen/aanvullen in toekomst.
 
Qua soorten zou ik niets toevoegen als je hiermee tevreden bent. Eventueel wat uitbreiding op je tetra's of danio's om je scholen wat groter te maken, dus meer van dezelfde.
 
Slakken zouden er nog wel bij kunnen, zijn goede schoonmakers en ze belasten het water niet of nauwelijks.
Verder zou ik inderdaad hooguit de bestaande schooltjes wat uitbreiden.
 
Slakken zouden er nog wel bij kunnen, zijn goede schoonmakers en ze belasten het water niet of nauwelijks.
Verder zou ik inderdaad hooguit de bestaande schooltjes wat uitbreiden.
Momenteel heb ik een kleine slakkenplaag in me aquarium maar deze hou ik gelukkig beheersbaar. Dus voor de schoonmaak ben ik voorzien.
Zelf zou ik met de tijd misschien mijn dwerg gourami’s nog willen uitbreiden met een koppeltje, maar twijfel of dit kan in mijn bak.
 
De goerami's zou ik in 110 liter juist niet uitbreiden. Ze zijn vrij strikt aan de oppervlakte gebonden, vooral als de liefde in het spel komt, en dan ook onderling best onverdraagzaam. En die oppervlakte is niet héél groot.

Ik doelde dan ook eigenlijk op de danio's of de tetra's. En persoonlijk zou ik er dan vooral nog een paar D. albolineatus bij zetten, die zijn toch nèt wat bijzonderder (en het is nu best een klein schooltje).
 
De goerami's zou ik in 110 liter juist niet uitbreiden. Ze zijn vrij strikt aan de oppervlakte gebonden, vooral als de liefde in het spel komt, en dan ook onderling best onverdraagzaam. En die oppervlakte is niet héél groot.

Ik doelde dan ook eigenlijk op de danio's of de tetra's. En persoonlijk zou ik er dan vooral nog een paar D. albolineatus bij zetten, die zijn toch nèt wat bijzonderder (en het is nu best een klein schooltje).
Oké duidelijk verhaal. Was overigens vergeten te vermelden dat ik ook nog 2 overgebleven ruitvlekzalmen in aqua heb zitten. Kan dit kwaad?
 
Hierbij ook enkele foto’s van mijn aquarium:
81867E5C-9820-4656-820F-37917CEF73A6.jpeg
5312B4C6-2981-4974-8DC1-270D44AEC9C3.jpeg
16C54D09-CCA7-4BE1-A228-2B9D8BAD516F.jpeg
5E578EFD-BC56-4B21-981E-F102116115D1.jpeg
0C6B07B5-A678-408A-B9C3-AE1F4F3985BA.jpeg
 
Goedemorgen allemaal,

hierbij plaats ik even een update van mijn aquarium,

helaas zijn is mijn Koppel Trichogaster lalius vlot na elkaar overleden en is ook 1 van mijn otocinclussen in die zelfde periode overleden.

De rest van de visjes doen het erg goed en zwemmen erg plezierig rond in de bak.

Afgelopen vrijdag heb ik een aantal mooie nieuwe rode plantjes gehaald waardoor mijn bak er weer een beetje fraaier uitziek. Het decoratiehuisje heb ik er even uitgehaald om te kijken of het me zonder het huisje beter bevalt. (visjes keken er toch niet naar om). Verder heb ik nog 6 stuks Danio albolineatus toegevoegd waardoor dit nu ook een leuke en mooie school is.

Hieronder aantal foto's van de bak op dit moment.

IMG_7362.JPEG
IMG_7363.JPEG
IMG_7364.JPEG
IMG_7365.JPEG
IMG_7366.JPEG
 

Terug
Bovenaan